C++ knihovna pro tvorbu her a intermediálních aplikací
C++ library for games and multimedia appications
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Vesecký Adam
Vedoucí práce
Půlpitel Martin
Oponent práce
Tvrdík Pavel
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
18102Obhájeno
2016-06-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá obecnou problematikou spojenou s programováním počítačových her a herních enginů. Výhody komponentově orientovaného přístupu, umožňujícího jednoduché přidávání nových funkcionalit, demonstruje vlastní herní engine, napsaný v jazyce C++ jako nadstavba frameworku OpenFrameworks a použitelný pro tvorbu desktopových i mobilních her. Součástí práce je rovněž stručný úvod do obecné problematiky multiplayeru a umělé inteligence, jež byly použity při implementaci realtime strategické hry, která zároveň testuje použitelnost enginu. This thesis deals in general with programming of computer games and game engines. It introduces advantages of the component-oriented approach, allowing the programmer to simply add new functionalities. An own engine is also a part of the thesis. It is written in C++ language as an extension of the OpenFrameworks framework and is suitable for making desktop and mobile games. The other part of this work briefly describes multiplayer and aritificial intelligence techniques that were used during the implementation of a real-time strategy game. The game also tests the applicability of the proposed engine.
Kolekce
- Diplomové práce - 18102 [942]