ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociální a emoční klima školní třídy

Clasroom social emotional climate

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Česák Petr
Supervisor
Dobrovská Dana
Opponent
Krejčí Pavel
Field of study
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Study program
Specializace v pedagogice
Institutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studií
Defended
2015-06-12



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
Těžištěm bakalářské práce s tématem Sociální a emoční klima školní třídy je empirická sonda mapující vliv kvality edukačního prostředí na výchovně vzdělávací proces. V teoretické části práce provádím rešerši tištěných a elektronických odborných zdrojů, blíže popisuji vztahy, které utvářejí klima třídy, různé přístupy ke zkoumání a popisu klimatu třídy a dále také možnosti, jak lze klima ve třídě měřit. V empirické části zjišťuji postoje žáků různých studijních oborů ke klimatu třídy, především ve vztahu ke vnímané opoře učitele, jeho spravedlivém přístupu ke všem žákům, rovněž analyzuji úroveň spolupráce žáků navzájem a také sleduji výskyt jejich vzájemné soutěživosti.
 
The topic of this thesis is social and emotional climate inside a school class. The theoretical part focuses on defining terms as class climate, class atmosphere, and class environment. An important element of the thesis is climate of the class, its typology, creators and everyone affecting the class climate. Large part of the thesis is dedicated to factors creating class climate. Practical part of the thesis is focused on research of class climate. Main goal of the thesis is to prove particular agreements or differences of class climate perception from the above mentioned aspects. Result of this thesis is a summary of class climate perception of particular classes from different angles and also comparison of results between pupils of two different branches of study.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/64530
View/Open
PLNY_TEXT (1.089Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32151 [1304]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV