ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Master Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komunikační strategie stážového programu ve firmě IBM

Communication strategy of IBM internship program

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Klímová Aneta
Supervisor
Joudalová Barbora
Opponent
Scholleová Hana
Field of study
Projektové řízení inovací v podniku
Study program
Řízení rozvojových projektů
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií
Defended
2016-02-11



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá současnou a budoucí komunikační strategií programu IBM Smarter University. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje základním marketingovým pojmům, převážně pak marketingovému plánování a marketingové komunikaci. Praktická část v úvodu představuje koncept IBM Smarter University spolu s externími a interním zákazníky programu. Následně je provedena analýza současné komunikační strategie a jednotlivých nástrojů komunikačního mixu. Navazující kapitola vymezuje, na základě analýzy dotazníků, cílovou skupinu stážového programu. V závěru práce je navržena, spolu s rozpočtem a kontrolními mechanismy, nová komunikační strategie programu IBM Smarter University.
 
This thesis analyses current communication strategy of the IBM Smarter University internship program and outlines a potential new approach. The thesis is divided in two parts: the theoretical and the practical part. The theoretical part is focused on the basics of marketing terminology, mainly on marketing planning and marketing communication. The practical part introduces the IBM Smarter University program and its external and internal customers. It is followed by the analysis of the current communication strategy and marketing mix. The main target groups are defined in the following chapter, based on the questinnaire analysis. After evaluation of all above, the thesis suggests the new communication strategy including the budget and the control mechanisms.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/64511
View/Open
PLNY_TEXT (1.593Mb)
POSUDEK (421.9Kb)
POSUDEK (598.7Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 32116 [933]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV