Porovnání nákladů životního cyklu dopravních staveb - silniční betonové mosty
Risks of Entering the Construction Market of Belarus
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kočnarová Šárka
Supervisor
Střelcová Iveta
Opponent
Bálik Igor
Field of study
Projektový management a inženýringStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra ekonomiky a řízení stavebnictvíDefended
2016-02-08Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem práce je porovnání nákladů životního cyklu z pohledu technické a ekonomické životnosti u předpjatých betonových silničních mostů několika typů.
Na technickou životnost má vliv především konstrukční systém, údržba, rekonstrukce a modernizace. Pro ekonomickou životnost je důležitá doba využitelnosti stavby. Po vypršení návrhové životnosti, lze most ponechat v provozu, pokud je řádně udržovaný a dostatečně rekonstruovaný. To může vyjít z ekonomického hlediska výhodnější než demolice stávající konstrukce a výstavba nového mostu. Kritériem může být i výše nákladů na běžnou údržbu či opravy. The topic of this dissertation is a comparison of the life cycle cost in perspective of structural and an economical life span of pretensioned concrete road bridges of several types.
Structural life span mainly affected by chosen structural type, maintenance, rehabilitation and a possible upgrade. Economical durability is determined by the service life. At the end of the service life it is possible to consider two options, replacement of an existing structure with the new one and rehabilitation. After the end of the design life a structure may stay in service if properly maintained and sufficiently refurbished. It may be more cost effective than construction of the new bridge. Cost of regular maintenance together with refurbishment costs should be taken in account as well.
Collections
- Diplomové práce - 11126 [826]