Komparace logotypů železničních dopravců z pohledu marketingu
A comparison of logos rails carriers from the perspective of marketing
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Mach Daniel
Vedoucí práce
Brandejský Tomáš
Oponent práce
Růžek Martin
Studijní obor
Management a ekonomika dopravy a telekomunikacíStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav aplikované informatiky v dopravěObhájeno
2015-01-13Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Marketing se - v souvislosti se stále se zvětšujícím konkurenčním prostředím na trhu - stává nepostradatelným pro všechny subjekty, které na něm chtějí uspět. Svou propagační a prodejní strategii tak musí zvažovat každý - ať už se jedná o výrobce či prodejce zboží nebo o poskytovatele rozličných typů služeb. Cílem práce Komparace logotypů železničních dopravců z pohledu marketingu je nejprve teoreticky přiblížit základní marketingové postupy a východiska související s cíleným marketingem (tedy segmentace trhu, tržní zacílení, volba prostředků pro získání zákazníků ad.) a konkrétně potom s marketingem služeb, resp. dopravním marketingem. Druhý teoretický celek se zaměří na význam korporátní identity pro marketing (a budování firemní image) a na její jednotlivé součásti s důrazem na korporátní design. Cílem praktické části práce je představit a zhodnotit součásti korporátních identit železničních dopravců (České dráhy a Deutsche Bahn), především potom logotyp, a to na základě v teoretické části textu představených konceptů. V závěru potom bude provedena SWOT analýza image obou firem a vyvozeny závěry a příp. doporučení ke zlepšení stávající situace. Marketing is- in the context of ever increasing competitiveness of the market- becoming indispensable for all subjects that want to succeed on it. Thus, any producer or seller of goods as well as providers of various types of services need to think through their commercial strategy. The first aim of the paper Comparison of logotypes of railway operators from marketing point of view is to provide a theoretical explanation of primary marketing starting points and techniques associated with target marketing (i.e. market segmentation, targeting, choice of means of customer acquisition, etc.) and, to be more specific, associated with services marketing and transport marketing respectively. The second theoretical part of the paper will focus on the importance of corporate identity (and building of corporate image) and its individual components with an emphasis on corporate design. The aim of the practical part of the present study is to present and assess components of corporate identities of selected railway operators (České dráhy and Deutsche Bahn), especially regarding their logotypes, based on concepts presented in the theoretical part of the paper.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové trendy v marketingové komunikaci na českém trhu
Autor: Alena Telínová; Vedoucí práce: Nováková Lenka; Oponent práce: Jílková Petra
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-07)Tato bakalářská práce se zaměřuje na nové trendy v marketingové komunikaci na českém trhu. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit nové trendy v marketingové komunikaci, které pomáhají přesněji zacílit na zákazníka a posunout ... -
Marketingový plán penzionu Rauschberghof
Autor: Uhrová Eva; Vedoucí práce: Cupal Libor; Oponent práce: Toth Daniel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)Tato bakalářská práce se zabývá návrhy opatření pro zdokonalení marketingové strategie rodinného pensionu Rauschberghof. Cílem práce bylo vytvořit návrh na marketingový plán. Tento návrh se specializuje zejména na taková ... -
Personální management
Autor: Lejčarová Pavla; Vedoucí práce: Holá Hana; Oponent práce: Jílková Petra
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-04)Cílem této bakalářské práce je posoudit současný stav personálního marketingu ve společnosti ABC, s.r.o. a navrhnout konkrétní řešení na zlepšení. V teoretické části je věnována pozornost základním pojmům této problematiky, ...