Numerická analýza tlumících vlastností opěrky hlavy
Numerical analysis of damping properties headrest
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Rufferová Tereza
Vedoucí práce
Vyčichl Jan
Oponent práce
Radová Zuzana
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky a materiálůObhájeno
2016-01-19Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem diplomové práce Numerická analýza tlumících vlastností opěrky hlavy je vytvořit a analyzovat numerický model automobilové sedačky s hlavovou opěrkou v různých výškových polohách a i bez ní. Úkolem je provést simulaci čelního a zadního nárazu automobilu s připoutanou figurínou Dummy a na základě hodnoty biomechanického kritéria poranění hlavy HIC porovnat účinnost opěrky v jednotlivých polohách. The subject of the thesis Numerical analysis of damping properties headrest is to create and analyze numerical model of car seat with the headrest in different positions and also without it. The task is to run the simulation of frontal and rear impact with belted Dummy and to compare the protective effect of head restraint in each position based on the value of Head Injury Criterion.