Numerická simulace nárazu do svodidla
Numerical simulation of impact with the barriers
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Likhonina Raissa
Vedoucí práce
Micka Michal
Oponent práce
Frydrýn Michal
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky a materiálůObhájeno
2015-06-30Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem dané práce je provedení numerické simulace v programovém prostředí ANSYS LS-DYNA. Pro tyto účely byly zvoleny dva typy silničních svodidel s úrovní zadržení H2: JSNH4/H2 a JSAM-2/H2. Cíl dané práce úzce souvisí s dílčími úkoly, mezi kterými je sestavení výpočtových modelů, nastavení příslušných parametrů modelů, provedení výpočtů, vyhodnocení a porovnání dosažených výsledků. V dané práce byly použity programy ANSYS Workbench a LS-DYNA. Na základě stanovené síly nárazu, výsledného průhybu jednotlivých částí konstrukce a vypočtené vnitřní energie bylo provedeno vyhodnocení výsledků. The main aim of the present master's thesis is to perform numerical simulation in ANSYS LS-DYNA. For these purposes two types of safety barriers are used: JSNH4/H2 and JSAM-2/H2. The aim is closely connected with such objectives as safety barrier geometrical model creation, setting parameters of crash tests, calculation performance, data analysis and results evaluation. In this work ANSYS Workbench and LS-DYNA have been used. On the basis of impact forces, body displacement and internal energy obtained during numerical simulation the results evaluation is fulfilled.