Zobrazit minimální záznam

Introduction to numerical study of vehicle-road interaction



dc.contributor.advisorMicka Michal
dc.contributor.authorGargulák Jan
dc.date.accessioned2016-05-13T09:48:18Z
dc.date.available2016-05-13T09:48:18Z
dc.date.issued2015-05-31
dc.identifierKOS-587864424605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/63975
dc.description.abstractCílem této studie je vytvoření numerického modelu vozidla, které je schopno se pohybovat po určitém podkladu, tedy vozovce. Účelem této simulace je tedy rozpohybování tohoto numerického modelu. Numerická analýza simulace jízdy vozidla se provádí za účelem získání různých informací z doby pohybu vozidla či samotného rozjezdu. Z důvodu nedostupnosti geometrického modelu vozidla byl vytvořen geometrický model vlastní, který byl následně použit pro vytvoření numerického modelu. Numerická analýza byla provedena v aplikaci ANSYS Inc., samotná definice interakce mezi vozidlem a vozovkou a definice zbylých vozidlových částí, byla vytvořena v řešiči LS-DYNA.cze
dc.description.abstractThe aim of this work is to create a numerical model of a passenger car, which is able to move on the specified surface - a pavement. The purpose of this simulation is to start a motion of this numerical model. A numerical analysis of the motion of the vehicle is carried out in order to obtain various information during the time of motion or starting motion of the vehicle. Due to unavailability a geometrical model of the vehicle was created a geometrical model on my own, which was used for a creation of the numerical model. The numerical analysis was performed in the aplication ANSYS Inc. The definition of the interaction between the vehicle and the pavement and the definition of remaining vehicle parts were created in the solver LS-DYNA.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectInterakce vozidlo-vozovka, metoda konečných prvků, numerický model, aplikace ANSYS Inc., řešič LS-DYNA, CAD (počítačem podporované kreslení).cze
dc.subjectVehicle-road interaction, finite element method, numerical model, interface ANSYS Inc., solver LS-Dyna, CAD (computer-aided drafting).eng
dc.titleÚvod do numerické studie interakce vozidlo-vozovkacze
dc.titleIntroduction to numerical study of vehicle-road interactioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2015-06-17
dc.contributor.refereeFrydrýn Michal
theses.degree.disciplineDopravní systémy a technikacze
theses.degree.grantorústav mechaniky a materiálůcze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam