Optimalizace výkonu elektrokola pro využití v provozu v Praze
Optimizing the performance of electric bike for use in traffic in prague
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Šlapák Michal
Supervisor
Bouchner Petr
Opponent
Smíšek Ondřej
Field of study
Dopravní systémy a technikaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůDefended
2015-09-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem bakalářské práce na téma "Optimalizace výkonu elektrokola pro použití v provozu v Praze" je teoretická příprava pro stavbu elektrokola pro středně kopcovité město s vysokou hustotou IAD a MHD. Zanalyzuji všechny vnější vlivy, které se negativně odráží v komfortu, ceně i rychlosti cestovaní s pomocí elektrokola a následně se snažit tyto prvky minimalizovat, abych dosáhl maximální účinnosti a pohodlí za relativně nejnižší cenu. The subject of thesis on the topic of "Optimizing performance of electric bikes for use in operation in Prague" is a theoretical preparation for the construction of electric bikes for moderately hilly city with high density individual vehicle transport and public transport. Analyze all the external influences which negatively reflect on comfort, price and speed of traveling using electric bikes, and then try to minimize these elements in order to reach maximum efficiency and comfort at relatively lowest price.