Rezonanční výfuk dvoudobého motoru
Two-stroke engine's expansion chamber
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Toman Přemysl
Vedoucí práce
First Jiří
Oponent práce
Molcar Martin
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2015-09-10Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá vlivem rezonančního výfukového systému na parametry dvoudobého motoru. V první části práce je uvedena teorie vlivu, zásady návrhu jednoltivých částí a výpočet tří variant výfuků. V části druhé je praktickým měřením ověřena účinnost návrhů. Detailněji je proměřena závislost výkonové a momentové charakteristiky na délce kolene výfuku, výletové trubičce a teplotě. Zkoumán je také vliv úprav na emisi hluku. The Bachelor thesis is focused on a two-stroke engine's expansion chamber and its effect on power and torque curve. In the first part of thesis there is mentioned the expansion chamber's theory, the layout's principles of each part and the calculation of three versions. In the second part of thesis there is practically checked the efficiency of expansion chambers. The effect of header's length, stringer and temperature on the power and torque curve is measured in detail. The level of noise as regards each expansion chamber is studied as well.