Modelování a určování rozdílů v přiblíženích na přistání
Modeling and Identification of Differences in Approach to Land
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Turková Eliška
Supervisor
Kraus Jakub
Opponent
Matyáš Roman
Field of study
Letecká dopravaStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyDefended
2015-09-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem bakalářské práce ,,Modelování a určování rozdílu v přiblíženích na přistání" je prostřednictvím analýzy postupů během přiblížení a přistání určit kritická místa přiblížení ILS, VOR/DME a GNSS. Základním zdrojem dat pro vypracování byly letecké předpisy řady "L". Následným vyhodnocením kritických míst byla přiblížení porovnána a vyhodnocena, dále byla navržena možná řešení vzniklých rizik. The bachelor thesis "Modelling and Identification of Differences in Approach to Land" is aimed at the identification of critical points of the types of final approach in ILS, VOR/DME and GNSS throughout analysis of methods used during the final approach and landing. The thesis proceeds mainly from ICAO Annexes. After the identification of the critical points of the types of final approach, they are compared and evaluated; moreover, the possible solutions of the potential risks are suggested.
Collections
- Bakalářské práce - 16121 [683]