Návrh plné integrace veřejné dopravy v Karlovarském kraji
Proposal for a Full Integration of Public Transport in the Karlovy Vary Region
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Gold Lukáš
Supervisor
Štěrba Roman
Opponent
Gregor Lumír
Field of study
Management a ekonomika dopravy a telekomunikacíStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav logistiky a managementu dopravyDefended
2015-09-17Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem práce je navrhnout řešení, která povedou k hlubší integraci veřejné dopravy v Karlovarském kraji. V první části je v širším kontextu představeno řešené území a analyzován současný stav tamní veřejné dopravy. Na výsledky analýzy navazují v dalších kapitolách návrhy provozní a tarifní integrace a na závěr je vyčíslen ekonomický dopad těchto návrhů. Uvedená opatření, jako např. zavedení páteřních vlakových a autobusových linek, určení přestupních uzlů v systému, nové vymezení tarifních zón, rozšíření působnosti za hranice kraje či změny v tarifu, by si vyžádala investiční náklady ve výši 459 mil. Kč a roční provozní náklady ve výši 20 mil. Kč. Lze však předpokládat, že by tyto náklady byly vyváženy nárůstem tržeb a socioekonomickými přínosy projektu. The aim of the thesis is to propose solutions leading towards deeper integration of public transport in the Karlovy Vary Region. The first part of the thesis is presenting the studied area in a wider context and analysing the current status of the local public transport. Proposals for operational and tariff integration in the following chapters are based on the results of the analysis. Economic impacts of the proposed measures are quantified in conclusion. Proposed measures such as implementation of backbone train and bus lines, determination of interchange stations in the system, new demarcation of tariff zones, extension of the scope beyond regional border or tariff modifications would require investment costs of CZK 459 million and annual operational costs of CZK 20 million. It is expected that the costs would be compensated by the increasing revenues and socio-economic benefits of the project.
Collections
- Bakalářské práce - 16117 [249]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Analýza evropských dopravních koridorů pro přepravu zboží
Author: Voráček Jan; Supervisor: Zdvořák Pavel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-01-19) -
Transport vody z a do struktury betonu
Author: Kovařík Václav; Supervisor: Trtík Karel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24) -
Numerical solution of the flow and transport equations with the dual permeability conceptual approach
Author: Kuráž Michal; Supervisor: Valentová Jana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-09-25)The problem of predicting fluid movement in a variably saturated porous medium is important in many fields ranging from agriculture via hydrology to technical applications of dangerous waste disposal in a deep rock ...