Detekce překážek u systémů aktivní a integrované bezpečnosti
Detection of Barriers in Active and Integrated Safety Systems
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hykš Martin
Vedoucí práce
Jirovský Václav
Oponent práce
Vaculín Ondřej
Studijní obor
Logistika, technologie a management dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav bezpečnostních technologií a inženýrstvíObhájeno
2015-01-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce je zaměřena na systémy aktivní a integrované bezpečnosti. V první části jsou popsány jednotlivé snímače, které se pro detekování překážek používají. Dále je popsána příslušná legislativa a také organizace, které se tímto odvětvím zabývají nejen pro vývoj, ale také pro testování těchto systémů. Práce pokračuje představením a zhodnocením překážek simulujících automobily a chodce pro statické i dynamické testování. V další kapitole se zabývá podrobněji dvěma nejčastějšími detekčními subsystémy, tj. radarem a kamerou, kdy popisuje jejich aplikační možnosti, potřebný výpočetní výkon a následné porovnání s energetickým potenciálem osobního automobilu. V poslední fázi této práce jsou stanoveny požadavky na testovací překážky s výhledem na přibližně pět let. This diploma thesis is focused on active and integral safety systems. In the first part there is a description of particular sensors, which are used for obstacle detection. Further there is a description of relevant legislation and also organizations that are concerned in this field not only by means of development, but also by means of testing of these systems. The thesis continues with introduction and assessment of obstacles simulating cars and pedestrians for static and dynamic testing. The next chapter deals in detail with two most common detection subsystems, i.e. radar and camera, and describes their application potential, calculation capacity needed and subsequent comparison with energetic potential of a passenger vehicle. In the last part of this thesis there are determined requirements for test obstacles with outlook for approximately five years.