Dopravně bezpečnostní posouzení zavedení adaptivního osvětlení silnic
Transport Safety Assessment of Road Adaptive Lighting Implementation
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Hamrle Daniel
Supervisor
Bělinová Zuzana
Opponent
Novotný Jan
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravní telematikyDefended
2015-01-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá vyhodnocením dopravní bezpečnosti ve vídeňské ulici Angyalföldstraße. V této ulici byl nedávno nainstalován nový adaptivní LED systém silničního osvětlení, který snižuje intenzitu osvětlení v nočních hodinách od 23 do 5 hodin za účelem snížení spotřeby elektrické energie. Úkolem této práce je posoudit možné změny v dopravní bezpečnosti, které by mohly být zapříčiněny sníženou intenzitou osvětlení. Dopravně bezpečnostní posouzení je založeno na srovnání faktorů ovlivňujících bezpečnost - průměrné rychlosti a rozptylu rychlosti. Tato data byla získána jak z období s klasickým osvětlením (červenec 2014) tak i z období s adaptivním LED osvětlení (září 2014). Červencové a zářiové průměrné hodnoty posuzovaných parametrů, byly následně porovnány za pomoci statistického testování hypotéz. Vzhledem k tomu, že jsou oba soubory dat na sobě závislé, byl jako nejvhodnější testovací statistika vybrán párový t-test. Zjistili jsme, že vypočítané rozdíly mezi faktory ovlivňujícími bezpečnost z obou období jsou podle vybrané testovací statistiky nevýznamné, a proto byla zamítnuta nulová hypotéza, která říkala, že dopravní bezpečnost se zhorší po instalaci adaptivního LED systému silničního osvětlení. This master thesis is concerned with road traffic safety assessment in Angyalföldstraße in Vienna. This street was recently equipped with new adaptive LED road lighting system, which decreases lighting intensity in night hours from 11pm to 5am, in order to decrease energy consumption. The goal of this thesis is to assess possible changes in road safety, caused by the decreased lighting intensity. The safety assessment itself is based on comparison of safety influencing factors - mean speed and speed variance. This data was obtained during a period with the classical road lighting (July 2014) and also during a period with the new adaptive LED lighting (September 2014). Means of the assessed variables from July and September were compared using statistical hypothesis testing. Because of dependency between the two datasets, two sample paired t-test was chosen as the most appropriate test statistic. We found out, that the calculated differences in the safety influencing factors are considered to be insignificant by the means of statistic testing and therefore we rejected the null hypothesis, which stated that road traffic safety will get worse after adaptive LED lighting implementation.