Návrh a analýza rámu horského kola z uhlíkového kompozitu
Design and analysis of mountain bike carbon composite frame
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Čapek Jan
Vedoucí práce
Novotný Ctirad
Oponent práce
Růžička Milan
Studijní obor
Aplikovaná mechanikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyObhájeno
2016-02-17Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem a analýzou rámu jízdního kola z uhlíkového kompozitu. Na začátku jsou shrnuty metody testování rámů jízdních kol, technologie výroby rámů z kompozitu a metody modelování kompozitů pomocí metody konečných prvků. Následuje návrh skladby kompozitu vybraného rámu a analýza tuhosti i pevnosti. Poslední částí je optimalizace návrhu. Pro globální optimalizaci byl použit genetický algoritmus a pro
následnou lokální optimalizaci simplexová metoda. This Diploma thesis deals with design and analysis of mountain bike carbon composite frame. At the beginning we will concisely introduce today used test methods for bicycle frames, manufacturinng technologies of carbon composite frames and FE analysis methods for composites. Next comes design of composite layup for chosen frame and then stiffness and strength analysis. Last section of this thesis is dedicated to optimization of layup. For global optimization a genetic algorithm was chosen, for consecutive local optimization a simplex method was used.
Kolekce
- Diplomové práce - 12105 [219]