Odporové svařování martenzitických ocelí s variantním tepelným zpracováním
Resistance Spot Welding of Martensitic Steels with Variable Heat Treatment
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Votava Pavel
Vedoucí práce
Kolaříková Marie
Oponent práce
Pilvousek Tomáš
Studijní obor
Výrobní a materiálové inženýrstvíStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologieObhájeno
2015-08-31Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá problematikou odporového bodového svařování povlakovaných martenzitických ocelí v automobilovém průmyslu. Teoretická část práce popisuje metodu odporového bodového svařování a také materiály a jejich povrchové úpravy, které jsou v dnešní době používány v automobilovém průmyslu na výrobu karoserie. Experimentální část práce zkoumá vliv povrchové vrstvy Al-Si na svařitelnost martenzitické, za tepla tvářené oceli 22MnB5 s variantním tepelným zpracováním. Vzorky byly svařeny v měkkém i tvrdém režimu svařování a následné hodnocení svarů bylo provedeno pomocí destruktivních a nedestruktivních zkoušek svarových spojů. This thesis deals with the resistance spot welding of coated martensitic steels in the automotive industry. The theoretical part of this thesis describes the method of resistance spot welding and materials with surface treatments as well that are used for the production of the bodywork in the automotive industry nowadays. The experimental part of this thesis examines the weldability of coated (Al-Si) martensitic hot-formed steel 22MnB5 with variant heat treatment. The samples were welded in soft and hard mode of welding and subsequent evaluation of welds was performed by using destructive and non-destructive testing of welding joints.
Kolekce
- Diplomové práce - 12133 [236]