Návrh na konstrukci 4-válcového vznětového motoru
Proposal for Design of 4-Cylinder Compression-Ignition Engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Urban Jaroslav
Vedoucí práce
Mikulec Antonín
Oponent práce
Miklánek Ĺubomír
Studijní obor
Konstruování podporované počítačemStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2015-08-24Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem bakalářské práce je navrhnout základní konstrukční návrh 4-válcového 4-dobého vznětového motoru s ventilovým rozvodem typu DOHC se 4 ventily. Model motoru je závislý na vrtání válce a omezen obsahem od 1700 do 2100 cm3. Byly zvoleny a vypočítány nezbytné parametry, které jsou zaneseny a přepočítávány v tabulkovém procesoru. Ten je napojený na parametrické 3D díly motoru. Z hlediska konstrukčního uspořádání byly vymodelovány všechny nezbytné součásti a složeny do výsledné sestavy motoru. Dále je provedena základní pevnostní analýza pístního čepu metodou konečných prvků. The aim of this bachelor thesis is to design a four-cylinder four-stroke diesel engine with a DOHC valve train type and with four valves. The engine model is dependent on a size of a cylinder bore and has a limited volume ranging from 1700 to 2100 m3. Necessary parameters have been selected and calculated, which are then recorded and recalculated in a spreadsheet, which is connected to parametric 3D engine components. As for the structural design, all necessary parts have been modeled and finally assembled. A basic strength analysis of a piston pin is based on the finite element method.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]