Variabilní ventilové rozvody
Variable Valve Train Systems
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Richtr David
Supervisor
Tichánek Radek
Opponent
Brankov Ivaylo
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2015-08-26Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá variabilními ventilovými rozvody. Cílem této práce je provést rešerši
aktuálně používaných systémů u benzinových motorů. V první části se zaměřuje na popis jejich
vlastností, rozdělení dle způsobu ovládání a následně srovnání dle výsledného chování ventilů.
Druhá část práce se zabývá změnou a popisem rozvodových dat vybraných mechanismů z první
části a jejich vlivu na výslednou zdvihovou křivku ventilu. Závěr práce se zaobírá vybraným
mechanismem pro zkušební jednoválec ČVUT. Součástí je i základní simulace v programu GTPOWER,
jako ukázka (náhled) do problematiky modelování ventilových rozvodů simulačními
nástroji. This bachelor thesis deals with variable valve train. Target of this work is research present va-riable valve train systems in petrol engines, description of their characteristic and do compari-son. The second part of this work deals with change and description valve train data of chosen mechanism from the first part of this work and their effect on valve lift curve. At the end of this work is request of chosen mechanism for testing engine of CTU. This part also deals with basic simulation in GT-POWER software, like a demonstration of possibility to control valves.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [293]