Vypružení podvozku pro nákladní vozy
Design of Suspension for Freight Wagon Bogie
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Buchta Jan
Vedoucí práce
Heptner Tomáš
Oponent práce
Češpíro Zdeněk
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2015-08-26Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavní náplní práce bylo navrhnout výpočtový postup ke zjišťování změny sil ve vypružení a změny kolových sil podvozku Y 25 a alternativní uspořádání vypružení podvozku Y 25. Vlastní návrh byl zkontrolován na základě normy ČSN EN 13906-1. Teoretická část byla zpracována formou rešerše na téma nákladních podvozků používaných v evropském železničním systému. Součástí práce bylo také vytvoření 3D modelu řešeného konstrukčního uzlu a vytvoření výkresové dokumentace k navržené pružině - v programu Autodesk Inventor 2014. The primary purpose of this study was suggest calculation to solving changes forces in suspension and to solving changes of wheels forces of Y 25 freight bogie. The next main purpose was design of alternative suspension of Y 25 freight bogie. The check calculation of my design was made using norm ČSN EN 13906-1. Theoretical part was compiled through research on the topic "Freight wagon bogies used in Europe". The last part of this study was created 3D model and drawing for design spring.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]