Experimentální a výpočetní charakteristika voštinových sendvičů s inserty
Experimental and computational characteristic of honeycomb sandwiches with inserts
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Beneš Jaroslav
Vedoucí práce
Doubrava Karel
Oponent práce
Cabrnoch Bohuslav
Studijní obor
Aplikovaná mechanikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyObhájeno
2016-02-17Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá chováním voštinových sendvičů, jejichž konfigurace se často vyskytuje v interiérových aplikacích dopravních prostředků. Hlavním zaměřením je experimentální a numerické ověření ohybové tuhosti a tuhosti insertových spojů, namáhaných v různých směrech. Byly navrženy numerické modely pro možnosti simulování jednotlivých zatížení, které vykazovaly při lineárním elastickém zatěžování velmi dobrou shodu s experimentálními výsledky. Na základě prvního módu porušení při vytržení insertového spoje byl navržen model s řízenou delaminací pomocí příkazu napsaného v programu ANSYS Workbench 16.1. Tímto postupem byla simulována ztráta tuhosti insertového spoje, která v první fázi vykazovala dobrou shodu s experimentem. The diploma thesis focuses on the behaviour of the sandwich honeycombs whose configurations are used in interior applications of the different vehicles. The main focus is the experimental and numerical verification of the bending stiffness and the insert joints stiffness for different loading directions. The numerical models were designed for the simulating of the various load options that showed a very good agreement with experimental results for the linear elastic loading. For the first mode of the insert joints failure were designed model with the program controlled delamination using the ANSYS Workbench 16.1. This procedure simulates the loss of the insert joints stiffness which in the first phase showed a good agreement with experiment.
Kolekce
- Diplomové práce - 12105 [219]