Prediktivní modely spalování v moderním vznětovém motoru s přímým vstřikem
Predictive Combustion Models for a Modern Direct Injection Compression Ignition Engine
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Kohlíček Jiří
Supervisor
Vávra Jiří
Opponent
Diviš Marcel
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2015-08-25Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá kalibrací prediktivních modelů spalování DI Pulse a DI Jet pro moderní vznětový motor s přímým vstřikováním nafty v prostředí GT Power. Model je naladěn pomocí třítlakové analýzy z jednoválce AVL o vrtání 85 mm a zdvihu 90 mm. Parametry modelů jsou zkalibrovány podle experimentálních dat na průběh tlaku ve válci, spotřebu paliva, emise oxidů dusíku a tvorbu sazí. Je předvedena prediktivní schopnost mimo rozsah kalibračních dat. This thesis discusses the calibration of predictive combustion models DI Pulse and DI jet for a modern combustion ignition engine with direct injection in GT Power. The model is calibrated using three-pressure analysis from AVL single cylinder engine with 85 mm bore and 90 mm stroke. Model parameters are calibrated using experimental data for in-cylinder pressure, fuel consumption, NOx emission and soot formation. The predictive capability of the model is shown outside the range of calibration data.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [429]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Posouzení finančního zdraví vybraných stavebních společností pomocí bankrotních modelů
Author: Roman Koc; Supervisor: Frková Jana; Opponent: Brodilová Hana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-22)Diplomová práce je zaměřena na téma finanční situace vybraných stavebních společností. První kapitola je věnována teorii, co to bankrotní modely jsou a jaké vstupní informace jsou nutné pro dosazení do bankrotních modelů ... -
Porovnání výstižnosti modelů konstrukce z hlediska torzního namáhání
Author: Mareš Jakub; Supervisor: Foglar Marek; Opponent: Zíka Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-08)Diplomová práce se zaměřuje na chování půdorysně zakřivených mostů, které jsou namáhány kroucením. V první části diplomové práce jsou shrnuty informace o analyzovaných reálných konstrukcích, obecném kroucení a obecné ... -
Pokročilý adaptivní tempomat s využitím protokolů ADASIS Horizon 2020
Author: Štěrba Jan; Supervisor: Rozhdestvenskiy Dmitry; Opponent: Švandrlík Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-11-30)Předmětem práce je analýza současné nabídky na trhu ADAS systémů a představení nového protokolu ADASIS v2, včetně jeho specifikací a možných implementací. Cílem práce je s využitím získaných poznatků navrhnout nový systém ...