Optimalizace převodového ústrojí vozu Formula Student
Optimization of the Transmission for Formula Student Car
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Široký Václav
Vedoucí práce
Pakosta Jiří
Oponent práce
Borovička Jiří
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2015-08-26Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce pojednává o variantách převodovek umožňujících řazení za stálého toku výkonu, a o jejich kladech a záporech pro vůz kategorie Formula Student/SAE. V souvislosti s tím je vypočten odhad zlepšení výkonů vozu v seriálu Formula Student/SAE. Následně je práce zaměřena na konkrétní konstrukční řešení přestavby vnitřního řadicího mechanismu původní převodovky motocyklu Yamaha YZF-R6 na mechanismus dle technologie Zeroshift, včetně pevnostních výpočtů a výkresové dokumentace. Ta má posloužit týmu CTU CarTech , působícímu na Fakultě Strojní ČVUT v Praze, k vyrobení prototypu za účelem testování. This diploma thesis includes two elements, the first of which is the study of optimal uninterrupted shift transmission systems and the pros and cons of using those as a transmission for Formula Student/SAE car. In relation to that, a calculation is performed for how much faster this car will be in the various segments of Formula Student/SAE races. Next, the thesis is focused on a specific structural design to convert the inner shifting mechanism of original Yamaha YZF-R6 transmission to the Zeroshift mechanism, including the strength calculations and technical drawings. This is intended to allow the CTU CarTech team, from the Faculty of Mechanical Engineering at Czech Technical University in Prague, to create a prototype shifting mechanism for the purpose of testing.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh řídícího systému autonomního závodního vozidla
Autor: Marek Boháč; Vedoucí práce: Hromčík Martin; Oponent práce: Vošahlík David
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)V této práci se zabývám popisem návrhu, vývoje a implementace řídícho systému pro první autonomní závodní formuli týmu eForce Driverless pro soutěž Formula Student. Práce se zaměřuje zejména na plánování pohybu, řízení ... -
Metodika návrhu aerodynamických prvků pro vůz Formula Student
Autor: Kratochvíl Miroslav; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Jirásek Aleš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-12-16)Tématem této práce je zpracování návrhu přítlačných křídel určených pro vůz Formula Student pomocí CFD analýzy. Daný návrh je zpracován v CFD programu Star CCM+ od CD Adapca. Žádná počítačová analýza se neobejde bez ... -
Řízení podelného skluzu kol vozidla
Autor: Jan Kučera; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Liškář Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-13)Cílem této práce je využít možností, které skýtají elektrická vozidla se čtyřmi nezávisle poháněnými koly, pro zlepšení jízdní charakteristiky malé formule. K tomu jsou použity postupy známé pod souhrnným názvem model based ...