Systém pro správu multimediálního obsahu založený na ontologiích
Ontology-based multimedia content management system
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Meloun Jiří
Supervisor
Balík Martin
Opponent
Kuchař Jaroslav
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíDefended
2016-02-16Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se zabývá návrhem a implementací prototypu systému pro správu multimediálního obsahu (CMS) založeného na ontologiích. Nejprve představuje tradiční způsoby datového modelování s dopady na sdílení informací, dále již poskytuje základní přehled klíčových technologií sémantického webu, jako jsou datový model RDF a ontologie, a na příkladech demonstruje jejich základní principy a použití. Kromě toho také stručně představuje některé charakteristiky ze světa adaptivních systémů. Poté již následuje analýza vlastností vybraných CMS, analýza a návrh samotného systému, mj. zahrnující vymezení doménového modelu a jeho pokrytí pomocí existujících ontologií s vytvořením nových výrazů ve vlastní ontologii. V rámci realizace pak nejprve obecně představuje hlavní použité technologie a jejich základní konfiguraci, a to včetně volby datového úložiště a jeho typu. Dále představuje vybrané části implementace systému a nakonec také uvádí testování implementovaného systému. This thesis is focused on design and development of a prototype Ontology-based multimedia content management system (CMS). At first, it introduces traditional methods of data modeling with implications for data sharing, furthermore it provides a basic overview of key Semantic web technologies, such as RDF data model and ontologies, and also illustrates examples of usage of the basic principles. Moreover, it also introduces some characteristics of the world of adaptive systems. Afterwards, the analysis of the characteristics of the selected CMS is introduced, followed by analysis and design of the system itself. Among others, it includes the definition of domain model and its coverage through existing ontologies and newly created expressions in own ontology. Within realisation part, it describes the main used technologies and their basic configuration, including a choice of data repository and its type. Furthermore it presents selected parts of the system implementation and finally, it provides testing of the implemented system.
Collections
- Diplomové práce - 18102 [1005]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Artificial system of controlling renewable hybrid systems
Author: Tkachev Stanislav; Supervisor: Bemš Július
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-01-22) -
Bezdrátový softwarový systém pro soutěžní kvízovou hru a informační systém pro její herní komunitu
Author: Vorobyev Vladimir; Supervisor: Balík Miroslav; Opponent: Křikava Filip
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-18)Hlavní autorská motivace je tvorba pohodlné a moderní platformy nutnou pro budování globální komunity kvizových her. Práce obsahuje výzkum komponent platformy, jejích integrace mezí sebou a s sociálními sítí a možné podnikové ... -
Systém pro predikci úspěšnosti a výpočtu skóre módu „mythic+“ ve hřeWorld of Warcraft. – Architektura systému, logika systému, perzistence avizualizace dat.
Author: Martin Lukeš; Supervisor: Šebek Jiří; Opponent: Valenta Adam
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-01)Tato bakalářská práce se zabývá problémem dosavadního hodnocení módu mythic+ ve hře World of Warcraft a převážně pak vývojem nového systému "KeystonePro", který by měl existující nedostatky pokrýt. Vývoj se skládá ze zvolení ...