ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Theoretical Computer Science
  • Master Theses - 18101
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Theoretical Computer Science
  • Master Theses - 18101
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dekompozice útvarů pro vícekanálová pole vzdáleností

Shape decomposition for multi-channel distance fields

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Chlumský Viktor
Supervisor
Šimeček Ivan
Opponent
Sloup Jaroslav
Field of study
Systémové programování
Study program
Informatika
Institutions assigning rank
katedra teoretické informatiky
Defended
2015-06-09



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce zkoumá možnosti vylepšení populární techniky vykreslování textu, která je hojně používaná ve 3D aplikacích a počítačových hrách. Předkládá univerzální a efektivní metodu konstrukce vícekanálového pole vzdáleností pro vektorové obrazce, zejména znaky písem, a popisuje jeho použití při vykreslování se zvýšenou kvalitou.
 
This work explores the possible improvements to a popular text rendering technique widely used in 3D applications and video games. It proposes a universal and efficient method of constructing a multi-channel distance field for vector-based shapes, such as font glyphs, and describes its usage in rendering with improved fidelity.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/62770
View/Open
PLNY_TEXT (8.553Mb)
POSUDEK (111.3Kb)
POSUDEK (110.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 18101 [227]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV