Využití GPS záznamů tras pro odhady dojezdových časů v dopravních sítích
Using GPS Traces for Journey Duration Estimates in Transport Networks
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Slunečko Daniel
Vedoucí práce
Hrnčíř Jan
Oponent práce
Štolba Michal
Studijní obor
Informatika a počítačové vědyStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra kybernetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem této práce je využití GPS záznamů tras pro odhady dojezdových časů v
dopravních sítích. Problém přiřazení odpovídající cesty v grafu k danému záznamu
GPS trasy je formalizován společně s modelem pro odhady dojezdových časů.
Práce popisuje implentaci známeho algoritmu pro přiřazení cesty v grafu k danému záznamu GPS
trasy a navrhuje metodu pro vytvoření modelu, který reprezentuje odhady
dojezdových časů. Tato navržená metoda byla popsána a implementována.
Řešení bylo otestováno s využitím uměle generovaných i realných dat.
Pro dva časové úseky byl nad grafem reprezentujícím silniční síť města Prahy
vytvořen rychlostní profil. Pro oba časové úseky bylo využito $10000$
generovaných tras. Rovněž byly vytvořeny rychlostní profily na základě různých
počtů tras pro Brno, abychom ukázali, jakým způsobem to ovlivní procentuální
pokrytí grafu. The topic of this work is using GPS traces for journey duration estimates in
transport networks. The GPS traces graph matching problem has been formalized as
well as a model for the journey duration estimates. The work describes an
implementation of existing GPS traces matching algorithm and proposes a method
for journey duration estimates model instantiation. The proposed method for
model instantiation has been described and implemented.
The solution has been evaluated using generated and real-world data.
We have created a speed profile for the graph representing a road network of
the Prague city using mappings of $10000$ randomly generated traces for each of
the two time intervals it is defined for.
We also created instances of speed profile for graph of Brno based on various
numbers of generated traces to show how the percentage coverage changes.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13133 [778]