A case study about implementing a CRM system to a company
A case study about implementing a CRM system to a company
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Muradoglu Mehmet Fatih
Supervisor
Náplava Pavel
Opponent
Dobiáš Martin
Field of study
Ekonomika a řízení elektrotechnikyStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílemtétopráce je analyzovatproblematiku CRM, vytvořitmetodiku pro pochopení základů řízení vztahů se zákazníky a tuto metodiku ověřit na vybraném zákazníkovi. Práce je rozdělenana 3 části. V první je detailně analyzována a popsána problematika CRM, vedruhé je vytvořena metodika hodnocení smysluplnosti nasazení system CRM a vetřetí je provedeno její praktické ověření. V závěru je provedeno obecné hodnocení problematiky. Aim of this thesis is to create a basis for understanding the fundamentals of Customer Relationship Management, create a methodology for understanding concepts of Customer Relationship and prove the methodology usage on a selected real customer. The thesis is divided into three parts. In the first part, the detailed analysis of the CRM area is described. The second part contains the description of the created methodology that can help to evaluate a reasonability of the CRM usage in any company and the application of this methodology in one real company. Conclusion of the thesis describes general evaluation of the CRM area.
Collections
- Diplomové práce - 13116 [561]