Porovnání alternativních paliv pro pohon automobilů
Comparison of alternative fuels for cars
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jirka Tomáš
Supervisor
Vítek Miroslav
Opponent
Hrochová Michaela
Field of study
Elektrotechnika a managementStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních vědRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá alternativními formami energie pro pohon automobilů, ať už pro spalovací nebo elektrické motory, či technologiemi pro snížení spotřeby fosilních paliv
a emisí.
V první části práce se věnuji důvodům, proč se touto problematikou zabýváme, a jsou zde vysvětleny některé základní principy, historie a důležité systémy a pojmy ohledně spalovacích
i elektrických motorů (akumulátory, palivové články). V této části se snažím věnovat problematice celkové energetické náročnosti (celkové účinnosti) převodu zdrojové energie na pohyb automobilu a potřebné infrastruktuře.
Ve druhé části jsou uvedena paliva (CNG/LNG, LPG, biopaliva, vodík, vzduch) a technologie (hybridy, možnosti rekuperace nebo na snížení spotřeby motoru), které v současnosti používáme, nebo blízké budoucnosti budeme.
Ve třetí části se věnuji porovnání ekonomické výhodnosti vybraných druhů pohonu formou simulace firemního a soukromého provozu vybraných vozidel. This bachelor thesis deals with alternative forms of energy to power cars, either for combustion or electric motors, or technology to reduce fossil fuel consumption and emissions.
The first part is focused on the reasons why we deal with this issue. Some basic principles, history and critical systems and concepts about combustion and electric motors (batteries, fuel cells) are explained here. In this section, I also try to focus on the issue of overall energy demand (total efficiency) transfer of the source energy to move the car and the necessary infrastructure.
In the second section I introduce the fuels (CNG/LNG, LPG, biofuels, hydrogen, air) and technologies (hybrids, the possibility of recovery or reduce consumption of the engine), which we currently use, or in the near future we will.
The third part is devoted to comparing the economic benefits of selected drive species through simulation of business and private operation of selected vehicles.
Collections
- Bakalářské práce - 13116 [519]