Validace simulátoru davu
Crowd Simulator Validation
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Bouška Filip
Vedoucí práce
Buk Zdeněk
Oponent práce
Hrstka Ondřej
Studijní obor
Softwarové systémyStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačůObhájeno
2015-01-27Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Počítačové simulace davu lidí jsou v dnešní době stále více potřebné. Využívají se při urbanistickém plánování, při simulacích testování bezpečnosti objektů nebo lokací a dále například v počítačových hrách nebo filmech. Důležité je, aby simulace byly co nejpřesnější a aby co možná nejvíce odpovídaly skutečným situacím. U mnoha simulátorů však není jejich validace příliš obsáhlá nebo chybí úplně.
V této práci jsem se zabýval ověřením správné funkčnosti simulátoru AgentCrowd. Pro jeho validaci jsem provedl dva scénáře. První je zaměřen na zkoumání konkrétních trajektorií agentů. Druhý ověřuje simulátor z obecnějšího a statistického hlediska. Každý z obou scénářů je rozdělen na několik dílčích experimentů. Pomocí těchto experimentů jsem zjišťoval odlišnosti simulátoru od reálných situací. Nowadays, computer crowd simulation has become increasingly more necessary. They are used for urban planning, building or location security testing, as well as in computer games or movies. It is important for simulations to be as accurate as possible and to correspond with real situations. For many simulators, their validation is not sufficient enough or it is missing entirely.
In this thesis, I deal with the verification of the proper functionality of the simulator AgentCrowd. To verify my findings, I created two scenarios. The first scenario focuses on examining specific agent's trajectories. The second scenario substantiates the simulator from a general and statistical point of view. Both of the two scenarios are divided into several sub-experiments. Through these experiments, I ascertained the differences between the simulator and real situations.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13136 [1124]