Diplomové práce - 16121
Zobrazují se záznamy 1-20 z 562
-
Převod hlášení z ECCAIRS do systému šetření událostí na bázi STAMP
; Vedoucí práce: Grötschelová Kateřina; Oponent práce: Matějková Barbora
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-16)Tato práce se zaměřuje na návrh metodiky pro převod dat z hlášení o událostech ve formátu European Co-ordination Centre for Accident and Incident Reporting Systems (ECCAIRS) do interního systému analýzy událostí založeného ... -
Postpandemický vývoj prémiových produktů leteckých společností
; Vedoucí práce: Vittek Peter; Oponent práce: Mráčková Lenka
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-16)Předmětem této diplomové práce je analýza globální nabídky prémiového produktu leteckých společností v rámci postpandemického vývoje. Cílem práce je popsat, analyzovat a srovnat nabídku prémiových produktů leteckých ... -
Zavedení systémového přístupu k šetření událostí u provozovatele business jetů
; Vedoucí práce: Lališ Andrej; Oponent práce: Komárková Aneta
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-16)Letecká doprava klade vysoký důraz na bezpečnost a efektivní interní šetření událostí je zásadní pro identifikaci příčin a implementaci nápravných opatření, která mohou předejít opakování událostí. Tato diplomová práce se ... -
Návrh postupu pro přiblížení okruhem na letiště LKPR
; Vedoucí práce: Pilmannová Terézia; Oponent práce: Žižka Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-16)Tato práce se zaměřuje na přiblížení okruhem na letišti Václava Havla v Praze. Úkolem je prověřit současný stav postupu a navrhnout postup pro přiblížení okruhem, tak aby využíval předepsanou trať letu. Analýza se soustředí ... -
Předpověď přepravních výkonů evropské sítě byznys letectví
; Vedoucí práce: Vittek Peter; Oponent práce: Olexa Peter
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-16)Tato práce se zabývá klíčovými oblastmi leteckého provozu, jako je ekonomika, ekologie a efektivita, v sektoru byznys letectví. Jako potenciální zlepšení těchto aspektů práce navrhuje použití předpovědního modelu přizpůsobeného ... -
Odhad cílového času ukončení pozemního odbavení letadla TOBT
; Vedoucí práce: Stojić Slobodan; Oponent práce: Líkař Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-16)Cílem této diplomové práce je na základech strojového učení vytvořit prediktivní nástroj, který by používal konkrétní datové vstupy a pomocí nich předpovídal cílový čas ukončení pozemního odbavení letadla TOBT. Nejdříve ... -
Porovnání metod pro stanovení kapacity vzdušného prostoru
; Vedoucí práce: Pilmannová Terézia; Oponent práce: Kmeťová Romana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-12-06)Předložená diplomová práce se zabývá experimentálním měřením na simulátoru řízení letového provozu na Katedře letecké dopravy ČVUT Praha. Toto měření je zaměřeno na porovnání tří metod pro stanovení sektorové kapacity ... -
Model postupné dekarbonizace sítě leteckých společností
; Vedoucí práce: Vittek Peter; Oponent práce: Čížek Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)Předmětem diplomové práce je analýza sítě leteckých společností z pohledu dekarbonizace díky tankování udržitelného leteckého paliva. V rámci ochrany životního prostředí jsou letecké společnosti nuceny hledat různé možnosti ... -
Porovnání metod pro stanovení kapacity vzdušného prostoru
; Vedoucí práce: Pilmannová Terézia; Oponent práce: Kmeťová Romana
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)Předložená diplomová práce se zabývá experimentálním měřením na simulátoru řízení letového provozu na Katedře letecké dopravy ČVUT Praha. Toto měření je zaměřeno na porovnání tří metod pro stanovení sektorové kapacity ... -
Analýza využití digitálního přenosu zpráv sítě ACARS ve Smartwings, a.s.
; Vedoucí práce: Strouhal Miloš; Oponent práce: Chleboun Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)Letecká společnost Smartwings, a.s. již nějakou dobu využívá komunikační systém ACARS jako jednu z alternativ pro spojení s letadlem za účelem zajištění provozního řízení. Všechna její letadla jsou systémem vybavena. Systém ... -
Coriolisova iluze a její vliv na piloty v různých fázích výcviku
; Vedoucí práce: Socha Vladimír; Oponent práce: Freigang Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)Coriolisova iluze je nebezpečnou vestibulární iluzí, která může mít fatální důsledky na letecký provoz. Práce zkoumá, jak tato iluze ovlivňuje rozdílné piloty s odlišnými leteckými zkušenostmi. Výzkumu se zúčastnilo celkem ... -
Posouzení efektivnosti a udržitelnosti přestupů v letecké dopravě
; Vedoucí práce: Vittek Peter; Oponent práce: Truong Quang Toan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)Tato diplomová práce se zabývá posouzením efektivnosti a udržitelnosti přestupů v letecké dopravě se zaměřením na evropský letecký trh. V práci jsou zkoumány klíčové faktory ovlivňující rozhodování cestujících a operace ... -
Délka spánkové inercie pro plánování spánkového režimu řídících letového provozu
; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Šála Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)Tato diplomová práce se zabývá tematikou spánkové inercie v kontextu řízení letového provozu. V letectví je v současné době kladen důraz na problematiku únavy a její minimalizaci, nicméně spánková inercie zůstává opomíjená. ... -
Zvyšování odolnosti vůči efektu somatogravické iluze
; Vedoucí práce: Socha Vladimír; Oponent práce: Zibner Lukáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)Tato diplomová práce vznikla za účelem analýzy efektu somatogravické iluze u pilotů a zkoumání následné možnosti využití dezorientačního simulátoru ke zvýšení odolnosti vůči této iluzi. Cílem práce bylo identifikovat, jak ... -
Modely postupné dekarbonizace sítě vybraných nákladních dopravců
; Vedoucí práce: Vittek Peter; Oponent práce: Procházka Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)Diplomová práce se zaměřuje na možnosti řešení dekarbonizace v nákladní letecké dopravě, ze kterých je aktuálně největší výzvou zavedení udržitelného leteckého paliva. Analýza proběhla v síti 3 pravidelných nákladních a 3 ... -
Dopady GNSS rušení na provoz na LKPR
; Vedoucí práce: Steiner Jakub; Oponent práce: Topková Tereza
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)GNSS rušení je v okolí Letiště Václava Havla v Praze detekováno téměř každý den, ale jeho dopad na letecký provoz nebyl doposud dopodrobna zmapován. V případě ovlivnění palubní avioniky GNSS rušením, může dojít ke ztrátě ... -
Systémová bezpečnostní analýza evakuačních strategií pro PRM
; Vedoucí práce: Stojić Slobodan; Oponent práce: Hajda Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-13)V případě nouzové situace na letišti je klíčové, aby nouzové a evakuační procesy nejenže splňovaly přijatelnou úroveň bezpečnosti, ale také aby byly konzistentně aplikovány s ohledem na všechny skupiny cestujících. Cílem ... -
Zjišťování geografické distribuce laserových útoků na letadla
; Vedoucí práce: Polánecká Anna; Oponent práce: Baláž Teodor
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)Hlavním cílem této práce je návrh metodiky pro zjišťování distribuce laserových útoků na letadla. Práce byla zpracovávána na základě hlášeních o laserových útocích, která byla uložena v databázi ÚZPLN. V této práci byla ... -
Hodnocení vlivu letištní infrastruktury na bezpečnost provozu na letišti Benešov
; Vedoucí práce: Stojić Slobodan; Oponent práce: Šedivá Kafková Markéta
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-13)Tato diplomová práce se zabývá letištní infrastrukturou na letišti Benešov. Konkrétně vizuálními navigačními prostředky a jejich vlivem na bezpečnost letového provozu. Cílem práce bylo ohodnotit současnou letištní ... -
Využití ADS-B ke zpřesnění výpočtů emisí letadel na letištích
; Vedoucí práce: Hospodka Jakub; Oponent práce: Topková Tereza
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-13)V současné době je často používaným nástrojem pro výpočet emisí letištních pohybů tzv. referenční emisní cyklus přistání a vzletu (LTO cyklus), který byl původně definovaný ICAO pro účely emisní certifikace letadlových ...