Kolekce v této komunitě

Poslední příspěvky

  • Fatigue life assessment for automotive engineering 

    Autor: Thomas Serge Francois Leroy; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-09-20)
    Fatigue life assessment for automotive engineering. Internship at Stellantis CEMR (Centre d'Expertise Metier et Region) based in Poissy (France)
  • Meziměstská jednotka pro rychlost 230 km/h se sníženými silovými účinky na trať 

    Autor: Eduard Černý; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Pejša Jan
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Primárním cílem této práce je z hlediska opotřebení kol a kolejnic kvantifikovat přínos použití koncepce vyvinuté společností Talgo využívající jednonápravové track friendly podvozky se systémem radiálního stavění. Úvod ...
  • Koncepční studie třínápravových lehkých kolejových vozidel BEMU 70 

    Autor: Jan Jakub Bek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Barla Jakub
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvou částečně nízkopodlažních třínápravových baterio-elektrických jednotek pro regionální dopravu. V návrhu se zabývám výpočtem hmotnostní bilance, obrysu jednotek, platformovým ...
  • Návrh variabilního řešení multifunkčního prostoru v interiéru nízkopodlažní tramvaje 

    Autor: Tadeáš Salcman; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Vrba Jan
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Předmětem této diplomové práce je popis procesu vývoje konkrétního návrhu variabilního řešení multifunkčního prostoru v rámci interiéru nízkopodlažní tramvaje. Cílem úvodní teoretické části je stanovení definice pojmu ...
  • Analýza jízdně-technických vlastností kontejnerového vozu s podvozky Y25 s uvažováním poddajnosti skříně 

    Autor: Radim Rezek; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Pulda Jan
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Úkolem této diplomové práce je vyšetření jízdních vlastností čtyřnápravového kontejnerového vozu s uvažováním poddajnosti spodku vozu a následné porovnání s tuhým modelem. Pozornost je věnována také podvozku Y25 a tvorbě ...
  • Návrh rámu podvozku pro podvozek s vnitřním rámem typu Jakobs 

    Autor: Manuel Monteiro; Vedoucí práce: Dybala Vojtěch; Oponent práce: Vágner Marek
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem Jakobsova podvozku s vnitřním rámem. Vytvořený konstrukční návrh byl popsán a dále byl proveden výpočet statické pevnosti rámu podvozku metodou konečných prvků. Zkonstruovaný ...
  • Řešení interiéru expresního osobního vozu 

    Autor: Martin Synek; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kundrata Miroslav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Diplomová práce se zabývá návrhem uspořádání expresního osobního vozu v souladu s platnou legislativou. V práci jsou zpracovány konstrukční návrhy vybraných interiérových prvků a jejich kontrola na statickou pevnost.
  • Studie regionálního vozidla HEMU 70 

    Autor: Filip Najman; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Šindel Radek
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Tato práce se zabývá návrhem regionálního vodíkového čtyřnáprového vozidla HEMU 70. Byl proveden koncepční návrh vozidla a detailnější rozbor pohonného ústrojí a vypružení vozidla. Na závěr byly provedeny simulace pro ...
  • Brzdové systémy u nákladních vozů v evropském železničním systému 

    Autor: Jáchym Piskač; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Diplomová práce se věnuje brzdovým systémům u nákladních vozů v evropském železničním systému. V práci jsou popsány jednotlivé zařízení nutné pro provoz tlakové samočinné brzdy v různých provozních režimech. Zároveň se ...
  • Návrh pohonu podvozku elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem pomocí PMSM motoru s převodovou skříní 

    Autor: Josef Zíka; Vedoucí práce: Fridrichovský Tomáš; Oponent práce: Dybala Vojtěch
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
    Diplomová práce je zaměřena na návrh pohonu vnitřního rámu s PMSM motorem a převodovkovou skříní. První část práce obsahuje rešerši se zaměřením na podvozky s vnitřním rámem provozované hlavně v evropském železničním ...
  • Málostupňová převodovka pro elektrický pohon vozidla 

    Autor: Šimon Pelant; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Rosol Vojtěch
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
    Cílem této diplomové práce bylo vytvořit obecnou metodiku pro návrh kinematického schématu málostupňové převodovky pro elektrické vozidlo, který zahrnuje i možnost použití integrovaného diferenciálu. Byla provedena rešerše ...
  • Metodika validace simulačního modelu vozidla určeného ke XiL testování 

    Autor: Karel Zmek; Vedoucí práce: Jirovský Václav; Oponent práce: Nagashima Kengo
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
    Tato diplomová práci se zabývá vývojem metodiky validace modelů vozidel určených pro virtuální (XiL) testování. Navržený přístup zajišťuje systematickou a efektivní validaci obecného chování modelu vozidla, zejména v oblasti ...
  • Porovnání různých druhů pohonu 

    Autor: Tomáš Štofik; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Heger Tomáš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
    Táto diplomová práca sa venuje porovnaniu rôznych typov pohonov pre osobné automobily. V dnešnej dobe je otázka ekológie v osobnej doprave mimoriadne aktuálna, najmä kvôli klimatickej kríze a potrebe znižovať emisie ...
  • Tvorba virtuálního modelu dvouspojkové převodovky v prostředí Matlab - Simulink 

    Autor: Vít Ritschel; Vedoucí práce: Kazda Lukáš; Oponent práce: Bokr Tomáš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
    Diplomová práce se zabývá řešerší v oblasti manuálních, automatických a dvouspojkových převodovek nákladních vozidel. Blíže rozebírá konstrukci jednotlivých komponentů nutných pro přenost momentu ve dvouspojkových převodovkých. ...
  • Návrh hnacího ústrojí osobních automobilů 

    Autor: Jakub Hlavatý; Vedoucí práce: Tajzich Václav; Oponent práce: Hořenín Jindřich
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
    Tato práce se zabývá analýzou způsobu přenosu výkonu prostřednictvím hnacího ústrojí osobního automobilu. V rámci práce jsou přiblíženy jednotlivé koncepce hnacího ústrojí a rovněž jsou objasněny základní funkce jejich ...
  • Návrh řešení pro navýšení výkonu motoru automobilu 

    Autor: Tomáš Javorský; Vedoucí práce: Pacoň Lukáš; Oponent práce: Síba Martin
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)
    Tato práce pojednává o konkrétním řešení navýšení výkonu automobilu BMW e46. Zprvu řeší teoretický základ této problematiky. Poté přechází do konkrétního řešení pro tento projekt, kde jsou popsány zvolené kroky pro přeplňování ...
  • Studie brzdového systému elektrické lokomotivy s maximální rychlost 230 km/h 

    Autor: Aleš Tauchen; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)
    Bakalářská práce se zabývá návrhem brzdného systému vysokorychlostní lokomotivy s nápravovým zatížením 22 t/nápravu dosahující provozní rychlosti 230 km/h. V rešeršní části je vypracovaný přehled historických a dnes ...
  • Návrh hybridního agregátu vozidla 

    Autor: Jan Svoboda; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Hatschbach Petr
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)
    Tato práce se zabývá tématem hybridních pohonů. Její první kapitolou je rozbor jednotlivých typů hybridních agregátů. Hlavní částí práce je dále návrh přestavby existujícího vozidla na hybridní pohon. Tento návrh začíná ...
  • Tvorba učební pomůcky pro výuku bezdemontážní diagnostiky převodných ústrojí 

    Autor: Zdeněk Nykl; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Novotný Bohuslav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
    Cílem diplomové práce je návrh rozšíření testovacího stanoviště zakoupeného pro výuku bezdemontážní diagnostiky. Rozšíření spočívá v konstrukci planetové převodovky kompatibilní s měřícím stanovištěm, na kterém by se v ...
  • Modelování motoru s axiálním magnetickým tokem pro využití v simulacích elektrického trakčního pohonu. 

    Autor: Alexandr Ohrablo; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Holý Tadeáš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
    Tato práce se zabývá synchronními elektromotory s permanentními magnety využívajícími axiální magnetický tok a porovnává je s konvenčními synchronními motory s radiálním tokem, které převládají v dopravních aplikacích. ...

Zobrazit další