Inovace školního vzdělávacího programu oboru vzdělání informační technologie
Innovations school education program in the field of information technology education
Typ dokumentu
bakalářská práceAutor
Hodničák Václav
Vedoucí práce
Škrabal Milan
Oponent práce
Semrád Jiří
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
Masarykův ústav vyšších studiíObhájeno
2014-01-28 00:00:00.0Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one’s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem bakalářské práce je provést analýzu realizované změny pojetí předmětu praxe v oboru vzdělávání Informační technologie. Zhodnotit, zda byla změna pojetí ŠVP v souladu s RVP, současným ŠVP, kvalifikačními požadavky na maturitní zkoušky, zkušenostmi pedagogů, požadavky aplikační sféry, žáků a porovnat pojetí s ostatními SŠ, které vyučují tentýž obor.
Výzkum vychází z podkladů dvou výzkumných metod:
a) Kvantitativně orientované metody, aplikované dotazníkovým šetřením
b) Kvalitativní orientované metody, aplikované rozborem dokumentů
Závěr bakalářské práce vychází z triangulace, z průniku jednotlivých výzkumných metod. Výsledek empirického výzkumu, tzn. inovovaný ŠVP, bude přínosem pro managementy SŠ, především pro učitelé praktického vyučování vyučujících obor vzdělání Informační technologie, ale i pro aplikační sféru. The aim of the thesis is to analyze the implemented changes within the concept of the subject "Practical Training" at Information Technology education for the College and High School in Varnsdorf.
Further goals are to assess whether the changes in the concept of the School Educational Program is in accordance with the School Educational Program the Framework Educational Program, current qualification requirements for graduation exams, teachers experience, the requirements of the application sphere upon the graduates and compare the concept to other high schools, which teach the same field.
The research is based on two research methods documents:
a) Quantitatively oriented methods applied in the questionnaire
b) Quality-oriented methods, applied to analysis of documents
The conclusion of the thesis is based on the triangulation and the intersection of the research methods. The result of the empirical research, which lies in the innovated School Educational Program, will bring benefit to high school managements, especially to teachers of practical education who teach the information technology, but also for the application sphere.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]
K tomuto záznamu jsou přiřazeny následující licenční soubory: