• Analýza přetlakování kabiny letounu 

      Autor: Céspedes Miranda Dominika; Vedoucí práce: Schmirler Michal; Oponent práce: Prokop Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-05)
      Tato práce je výsledkem spolupráce Českého vysokého učení technického v Praze a společnosti General Electric Aviation Czech. Hlavním tématem je přetlakování kabiny letadel. Zabývá se problematikou přetlakování kabiny ...
    • FLYBOARD - úvodní studie provozních parametrů pilotovaného létajícího zařízení. 

      Autor: Jan Světlík; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Schmirler Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-16)
      Tato bakalářská práce se zabývá úvodní studií flyboardů. Flyboard je létající multikoptéra, která se řídí kromě regulací propulzních jednotek změnou polohy těžiště pilota. V první části práce je provedena rešerše aktuálních ...
    • Lokální zdroj tepla a elektřiny v komunálním energetickém systému 

      Autor: Olga Štolová; Vedoucí práce: Sláma Pavel; Oponent práce: Prokop Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)
      Tato práce se zabývá analýzou spotřeb tepla v časovém průběhu jednoho roku areálu velké nemocnice. Pro tyto spotřeby tepla jsou pak následně vytvořeny varianty kombinací lokálních zdrojů tepla a elektřiny jak pro současný ...
    • Modernizace historického modelu letounu 

      Autor: Štěpán Bekárek; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Nožička Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-02-04)
      Tato práce má za úkol modernizovat RC model ALFA z roku 1959 za účelem vytvoření cvičného modelu. Z původního modelu byl zachován tvar a konstrukce trupu, křídla byla nahrazena modernějším řešením, celý model byl zjednodušen, ...
    • Návrh bezpilotního létajícího prostředku pro experimentální účely 

      Autor: Papež Václav; Vedoucí práce: Nožička Jiří; Oponent práce: Prokop Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-27)
      V této práci byl proveden aerodynamický návrh bezpilotního létajícího prostředku schopného sloužit experimentálním účelům, zejména určení maximální možné výdrže ve vzduchu. Součástí práce je pevnostní kontrolou nejnamáhanějších ...
    • Návrh bezpilotního prostředku s vysokým poměrem mezi užitečnou a vzletovou hmotností 

      Autor: Kateřina Fišerová; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Nožička Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-23)
      V této práci je zkoumán návrh rádiem řízeného modelu letadla kategorie MTOW 15 kg na základě pravidel mezinárodní univerzitní soutěže Air Cargo Challenge. Úspěch je založen na dosažení vysokých hodnot užitečné hmotnosti a ...
    • Rozbor palivového systému letadla 

      Autor: Zezula Adam; Vedoucí práce: Schmirler Michal; Oponent práce: Prokop Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-05)
      Tato práce se věnuje výpočtu tlakových ztrát v palivovém systému navrženém na základě letadla společnosti Beechcraft Berlin Aviation. Tlakové ztráty jsou spočítané v programu Microsoft Excel z dat získaných od již zmíněné ...
    • Studie autonomně řízeného elektricky poháněného letounu určeného pro přesnou kultivaci rostlinné výroby. 

      Autor: Matěj Vítovec; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Suchý Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-16)
      Tato bakalářská práce se zabývá studií elektricky poháněného bezpilotního letounu určeného k přesné kultivaci rostlinné výroby. Koncepce letounu a základní parametry jsou navrženy na základě rešerše stavu obdobné techniky. ...
    • Studie letové laboratoře pro experimentální úlohy ústavu 12112 

      Autor: Jan Navrátil; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Mixa Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-27)
      Tato práce se zaměřuje na návrh bezpilotního prostředku pro aerodynamická měření v reálných podmínkách, především pak pro měření rozložení tlaku podél leteckého profilu. První část se zaměřuje na teoretické základy obtékání ...
    • Studie ovládání pohonných jednotek pro vektorové řízení tahu VTOL bezpilotního prostředku 

      Autor: Matěj Vavřina; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Mixa Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-28)
      Tato práce se zabývá rozborem a konceptuálním návrhem bezpilotního letounu s pevnými křídly a schopností vertikální vzletu a přistání. V první části práce je provedeno stručné seznámení s tématem a porovnání s podobnými ...
    • Úvodní aerodynamický návrh HAPS - nosič komunikačních technologií pro provoz ve výšce 22 km 

      Autor: Andrej Prítrský; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Sláma Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-16)
      Hlavní náplní této bakalářské práce je vytvořit primární aerodynamický návrh HAPS letounu, který působí jako nosič telekomunikačního vysílače v letové výšce 22km. První část se zaměřuje na popis současného stavu obdobné ...
    • Vizualizace chování mezní vrstvy na laminárním leteckém profilu 

      Autor: František Měkuta; Vedoucí práce: Schmirler Michal; Oponent práce: Prokop Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-27)
      Práce se zabývá vlivem chování mezní vrstvy na aerodynamiku leteckého profilu. Dále jsou zmíněny metody řízení mezní vrstvy a metody její vizualizace. Cílem práce je provedení rešerše vizualizačních metod vhodných pro ...
    • Výběr optimální konfigurace hlavní vztlakové plochy soutěžního RC modelu 

      Autor: Daniel Píro; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Papež Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-28)
      Cílem práce je stanovení technických a aerodynamických parametrů rádiem řízeného modelu pro soutěž ACC 2021 se zaměřením na hlavní vztlakovou plochu. Navržený soutěžní model je koncipován s ohledem na očekávaná bodový zisk.
    • Výběr optimální konfigurace ocasních ploch soutěžního RC modelu 

      Autor: Daniel Hořejší; Vedoucí práce: Prokop Petr; Oponent práce: Papež Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-27)
      Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem ocasních ploch soutěžního RC modelu podle pravidel ACC 2021. Nejprve je provedeno seznámení s funkcí a různými koncepty ocasních ploch společně s rešerší volby konceptů ...
    • Základní návrh rozměrů UAV s vlastnostmi VTOL 

      Autor: Frantál František; Vedoucí práce: Nožička Jiří; Oponent práce: Prokop Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-06)
      V této práci byl zkoumán a navržen vhodný koncept bezpilotního létajícího prostředku se schopnostmi vertikálního vzletu a přistání v podobě dvoumotorového šípového samokřídla, letounu, který nemá trup ani ocasní plochy. ...