Vyjádření podstatných hodnot firemní identity v architektuře.
The expression of fundamental corporate identity values through architecture.
Type of document
disertační práceAuthor
Skalická Eva
Supervisor
Hlaváček Michal
Opponent
Kotas Patrik
Field of study
Architektura, teorie a tvorbaStudy program
Architektura a urbanismusInstitutions assigning rank
Fakulta architekturyDefended
2012-05-23 00:00:00.0Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one’s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Architektonické prostředky a pricipy, jejichž prostřednictvím se vyjadřují určité hodnoty, byly podobné v každém sociálním či politickém systému. V celých dějinách architektury nacházíme příklady, kdy náboženské nebo vládní systémy vyjadřovaly svůj význam a sílu prostřednictvím staveb. Nejinak je tomu i v oblasti firemní architektury, tedy architektury spojené s oblastí komerčního podnikání. Oblast firemní architektury se stala předmětem výzkumu přibližně v padesátých letech minulého století. Zpočátku byla spíše okrajovou záležitostí, během následujících let se ovšem téma stalo velmi aktuálním. Od devadesátých let 20. století je firemní architektura svébytnouu oblastí výzkumu a zabývá se jí řada renomovaných autorů.Přínos disertační práce spočívá v zjištění a definici pravidel pro účinné vyjádření podstatných hodnot firemní identity v architektuře. Zvolená forma prezentace je vhodná pro zapracování do firemních materiálů,které definují podobu firemní identity konkrétních společností. Závěry výzkumu by tam měly být srozumitelné nejen architektům, ale všem skupinám osob podílejících se na řízení firemní identity a plánování podnikové architektury. The means and principles of architecture employed to express certain values have been similar in every social or political system. Throughout the entire history of architecture we can find examples of religious or political organisations which demonstrate their power and importance through their buildings. It is defferent in the area of corporate architecture, architecture related to a commercial enterprise. Corporate architecture became the subject of research starting in the 1950s.Initally it was considered a maginal research area, but interest in the topic grew considerably in the following years. Since the 1990s corporate architecture is a fully-fledged field of study, of interest to many notable authors.The contribution of this thesis lies in the identification and definition of rules regarding the expression of fundamental corporate identity values in architecture.The presentation format is consistent with corporate identity quidelines as used in several companies. The results should therefore be understandabe not only for architects, but also for other groups of people involved in the strategic planning of corporate identity and corporate architecture.
View/ Open
Collections
- Disertační práce - 15000 [146]
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Analýza firemní kultury a návrh změny
Author: Martina Satková; Supervisor: Švihlíková Svatava; Opponent: Ostapenko Galina
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-09)Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu firemní kultury společnosti PEMM Brno, spol. s r.o. s cílem podat návrh na možné změny. V teoretické části je definována firemní kultura, jsou popsány jednotlivé prvky firemní ... -
Vizuální nástroje marketingové komunikace
Author: Michaela Niklová; Supervisor: Králová Petra; Opponent: Štědroň Bohumír
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-14)Cílem mé bakalářské práce je nalézt, analyzovat a koordinovat použití vizuálních nástro-jů marketingové komunikace pro zlepšení ekonomické pozice vybraného podniku. Vý-zkum je zaměřen primárně na logo, webové stránky a ... -
Analýza firemní kultury a návrh změny
Author: Klepal Filip; Supervisor: Švihlíková Svatava; Opponent: Toth Daniel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-08-22)Bakalářská práce se zabývá analýzou firemní kultury společnosti Skanska Reality a.s. a návrhy možných změn. Cílem práce je provést analýzu firemní kultury společnosti a podat návrhy možných změn. V teoretické části práce ...