Vliv meteorologických jevů na plánování letu
Influence of Meteorological Phenomena on Flight Planning
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Matěj Žáček
Supervisor
Kameníková Iveta
Opponent
Flekač Marian
Study program
Profesionální pilotInstitutions assigning rank
katedra letecké dopravyDefended
2025-09-10Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá meteorologickými jevy, které ovlivňují plánování letu. V teoretické části jsou popsány jednotlivé fáze letu, struktura plánování letu a meteorologické jevy. Praktická část se věnuje analýze meteorologických jevů na letišti Václava Havla v Praze v porovnáním s evropskými letišti, diverzí způsobených počasím a rozboru leteckých nehod s vlivem meteorologie. Hlavním výstupem práce je soubor tabulek, které slouží jako návod, jak postupovat během plánování letu při výskytu daného meteorologického jevu a i během letu samotném. This bachelor thesis deals with meteorological phenomena that affect flight planning. The theoretical part describes the individual phases of flight, the structure of planning, and meteorological phenomena. The practical part focuses on the analysis of meteorological reports at Václav Havel Airport Prague in comparison with European airports, diversions caused by weather, and the analysis of aircraft accidents influenced by meteorology. The main output of the thesis is a set of tables serving as a guide on how to proceed during flight planning when a given meteorological phenomenon occurs.
Collections
- Bakalářské práce - 16121 [749]