Vektorové řízení asynchronního motoru na platformě dSpace
Field Oriented Control of Induction Motor on dSpace
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Petr Hartig
Supervisor
Bauer Jan
Opponent
Karlovský Pavel
Field of study
Elektrické pohonyStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra elektrických pohonů a trakceDefended
2025-06-20Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh a implementaci vektorového řízení asynchronního motoru pomocí systému dSPACE. Cílem je ověřit funkčnost řízení nejen v simulačním prostředí MATLAB/Simulink, ale i v reálném čase pomocí metodiky Rapid Control Prototyping (RCP). Práce zahrnuje vytvoření matematického modelu motoru, návrh řídicí struktury a implementaci algoritmu pro platformu dSPACE. Výsledkem je funkční laboratorní demonstrace řízení, která přispívá k efektivnímu a přesnému řízení asynchronních strojů a může sloužit jako základ pro další vývoj v oblasti elektrických pohonů. This diploma thesis focuses on the design and implementation of vector control of an induction motor using the dSPACE system. The aim is to verify the functionality of the control not only in the MATLAB/Simulink simulation environment but also in real time using the Rapid Control Prototyping (RCP) methodology. The work includes the development of a mathematical model of the motor, the design of the control structure, and the implementation of the algorithm on the dSPACE platform. The result is a functional laboratory demonstration of the control, contributing to the efficient and precise control of induction machines and serving as a basis for further development in the field of electric drives.
Collections
- Diplomové práce - 13114 [154]