ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 18102
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Information Technology
  • Department of Software Engineering
  • Bachelor Theses - 18102
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Chrysalis: top-down hra věnující se duševním problémům

Chrysalis: a top-down game dedicated to mental health issues

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Natálie Teplická
Supervisor
Richtr Radek
Opponent
Matoušek Jan
Field of study
Počítačová grafika 2021
Study program
Informatika
Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrství



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou prototypu hry Chrysalis v enginu Godot. Hra prostřednictvím herních mechanik symbolizuje problémy s duševním zdravím. Kombinuje top-down perspektivu, ve které hráč prozkoumává okolí a každodenní život postav, s plošinovkovou perspektivou, kde probíhají symbolické bitvy proti různým duševním poruchám a fóbiím. Práce zahrnuje výzkum těchto problémů, analýzu jejich možného ztvárnění v herních mechanikách a návrh prototypu na základě těchto poznatků. Chrysalis přináší poutavý herní zážitek, který pomáhá hráčům vcítit se do emocí spojených s duševními problémy a nabízí naději, že tyto obtíže je nedefinují a život se může zlepšit.
 
This bachelor's project focuses on the development of a prototype for the game Chrysalis, created in the Godot engine. The game explores mental health struggles through gameplay. It alternates between a top-down perspective, used for exploration and daily life activities of the characters, and a platformer perspective, which symbolizes battles against various mental health disorders and phobias. This thesis involves research on chosen disorders and phobias, analysis of how they can be represented through game mechanics, and the design of a prototype based on this analysis. Chrysalis offers an engaging experience that helps players empathize with mental health challenges and encourages them that mental health conditions do not define them and life can get better.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/124337
Collections
  • Bakalářské práce - 18102 [1873]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV