Chrysalis: top-down hra věnující se duševním problémům
Chrysalis: a top-down game dedicated to mental health issues
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Natálie Teplická
Supervisor
Richtr Radek
Opponent
Matoušek Jan
Field of study
Počítačová grafika 2021Study program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou prototypu hry Chrysalis v enginu Godot. Hra prostřednictvím herních mechanik symbolizuje problémy s duševním zdravím. Kombinuje top-down perspektivu, ve které hráč prozkoumává okolí a každodenní život postav, s plošinovkovou perspektivou, kde probíhají symbolické bitvy proti různým duševním poruchám a fóbiím. Práce zahrnuje výzkum těchto problémů, analýzu jejich možného ztvárnění v herních mechanikách a návrh prototypu na základě těchto poznatků. Chrysalis přináší poutavý herní zážitek, který pomáhá hráčům vcítit se do emocí spojených s duševními problémy a nabízí naději, že tyto obtíže je nedefinují a život se může zlepšit. This bachelor's project focuses on the development of a prototype for the game Chrysalis, created in the Godot engine. The game explores mental health struggles through gameplay. It alternates between a top-down perspective, used for exploration and daily life activities of the characters, and a platformer perspective, which symbolizes battles against various mental health disorders and phobias. This thesis involves research on chosen disorders and phobias, analysis of how they can be represented through game mechanics, and the design of a prototype based on this analysis. Chrysalis offers an engaging experience that helps players empathize with mental health challenges and encourages them that mental health conditions do not define them and life can get better.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1873]