ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Diplomové práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zavedení systémového přístupu k řízení změn u provozovatele business jetů

Implementing Systemic Approach to Change Management for a Biz Jet Operator

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Johana Martinovská
Vedoucí práce
Guskova Natalia
Oponent práce
Cápová Jana
Studijní program
Provoz a řízení letecké dopravy
Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravy
Obhájeno
2025-06-18



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je zavedení systémového přístupu k řízení změn u provozovatele business jetů. První část práce popisuje proces řízení změn, fáze procesu řízení změn a legislativní požadavky. Také porovnává konvenční bezpečnostní metody se systémovým přístupem. Dále se práce věnuje popisu současného stavu v konkrétní organizaci provozující letadla tohoto typu a zmiňuje limitace současného stavu, jako je subjektivní hodnocení nebo počet hodnotitelů, který není pevně stanoven. Následně je navržena nová metodika pro využití v rámci řízení změn, která využívá analýz STPA a Net-HARMS k identifikaci rizik a jejich ohodnocení. Metodika dále řeší i počet hodnotitelů a celkové vyhodnocení checklistů. Tento postup by tak měl odstranit limitace současného stavu, zároveň tato metodika díky využití systémového přístupu umožňuje implementaci i v jiných organizacích tohoto typu. Pro ověření je podle navrhované metodiky zpracována analýza třech konkrétních změn z reálného provozu. Výsledky jsou detailně popsány a porovnány s výsledky původního postupu. Práce zároveň vysvětluje a diskutuje možné důvody odchylek mezi výsledky. Nově navrhovaný postup byl validován i konkrétním provozovatelem business jetů, který poskytl data k analyzovaným změnám.
 
The objective of the masters thesis is to implement a systemic approach to management of change for a Biz Jet operator. A process of change management, phases of the process of change management and legislative requirements are described in the first part. There is also a comparison of conventional safety methods and the systemic approach. The following part includes the description of the current state in a particular Biz Jet organization and there are some limitations mentioned, such as subjective evaluation or the number of persons involved in the risk assessment that was originally not specified. Subsequently, a new methodology for management of change that will use STPA and Net-HARMS analysis for risk identification and evaluation was designed. The methodology also specifies the number of evaluators and the overall evaluation of the checklists. This process ought to eliminate current state limitations. Also, the systemic approach allows an implementation of this methodology in other similar organizations. To validate the new methodology, it was used on three different changes from real operations. The results were detailly described and compared to the results of the original procedure. At the same time, the masters thesis explains and discusses possible deviations among results. The newly designed procedure was validated by the Biz Jet operator who provided necessary data.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/123930
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.106Mb)
POSUDEK (2.307Mb)
POSUDEK (895.9Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 16121 [579]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV