Faktory spokojenosti zaměstnanců napříč organizacemi
Factors of Employee Satisfaction Across Organizations
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Natalie Klímová
Supervisor
Šikýř Martin
Opponent
Dvořáková Zuzana
Study program
Ekonomika a managementInstitutions assigning rank
institut manažerských studiíDefended
2025-06-19Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce zkoumá faktory pracovní spokojenosti napříč organizacemi. Cílem této práce je zjistit míru spokojenosti zaměstnanců s různými aspekty jako mzda, vztahy na pracovišti, komunikace vedení, možnosti profesního rozvoje a pracovní prostředí v různých pracovních oborech. Teoretická část vysvětluje pojem pracovní spokojenosti, její faktory, důležitost pro organizaci, motivaci a její souvislost se spokojeností. Praktická část se věnuje dotazníkovému šetření ohledně pracovní spokojenosti zaměstnanců z různých firem a pracovních oborů. Vý-sledkem práce je porovnání spokojenosti v různých odvětvích a na základě toho navržená do-poručení pro zvýšení pracovní spokojenosti zaměstnanců. This bachelor thesis examines the determinants of job satisfaction across organisations. The aim of this thesis is to find out the level of employee satisfaction with various aspects such as pay, workplace relations, management communication, career development opportunities and work environment in different work areas. The theoretical part explains the concept of job satisfaction, its determinants, its importance to the organization, motivation and its rela-tionship with job satisfaction. The practical part is devoted to a questionnaire survey on job satisfaction of employees from different companies and work fields. As a result of the work, a comparison of job satisfaction in different industries is made and based on this, recommen-dations are proposed to increase the job satisfaction of employees.
Collections
- Bakalářské práce - 32116 [369]