Digitální simulační model procesu odbavení na LKPR
Digital Simulation Model of the Ground Handling Processes at LKPR
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Robert Anděl
Supervisor
Stojić Slobodan
Opponent
Líkař Petr
Study program
Provoz a řízení letecké dopravyInstitutions assigning rank
katedra letecké dopravyDefended
2025-06-16Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Motivací k vypracování této diplomové práce bylo rozšíření simulační platformy Letiště Václava Havla v Praze, tvořené na Katedře letecké dopravy Fakulty dopravní Českého vysokého učení technického v Praze a vytvoření simulačního modelu, který přihlíží k variabilitě mezi pozemními odbaveními. Cílem práce je tedy vytvoření digitálního simulačního modelu procesu odbavení na odbavovací ploše SEVER. Ke zdárnému vytvoření modelu bylo nejdříve nutné provést analýzu předmětu modelování. Byla provedena analýza odbavovací plochy, aktérů odbavení, provozních postupů, které s odbavením souvisí, a celkového průběhu odbavení. V další části práce bylo představeno simulační modelování a jeho metody, program AnyLogic a současný stav problematiky simulačního modelování procesu odbavení. Na základě těchto analýz a získaných vědomostí byl zvolen vhodný přístup pro samotné modelování, byla zpracována data a vytvořen model, který je v práci popsán, a to včetně jeho vstupních a výstupních parametrů, struktury a průběhu simulačního experimentu. Dále jsou představeny simulační scénáře, validační a provozní, a analyzovány výsledky jejich simulačních experimentů. Výsledky jsou následně diskutovány. The motivation for this diploma thesis is the extension of the simulation platform of Václav Havel Airport Prague, which is being developed within the Department of Air Transport, Faculty of Transportation Sciences of Czech Technical University in Prague and to design simulation model that respects variability between ground handling of different flights. The aim of the thesis is therefore to develop a digital simulation model of the ground handling processes on apron NORTH. To successfully create the model, it was necessary to analyze the system that was being modeled. This included conducting analysis of the apron, as well as analyses of various stakeholders involved in ground handling, operational procedures and the overall ground handling process flow. The following part of the thesis introduces simulation modeling and its methods, together with AnyLogic simulation tool and presents state of the art of simulation modeling of the ground handling processes. A suitable approach to model development was then selected based on the analyses and acquired knowledge. After processing the necessary data, the simulation model was created. The model is then presented, including its inputs, outputs, structure and detail of inner workings of the simulation experiment. Subsequently, validation and operational simulation scenarios are presented, followed by an analysis of the scenario outputs. The thesis concludes with a discussion of the results.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [579]