Lezecký simulátor ve virtuální realitě
Climbing simulator in virtual reality
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Veronika Maňhalová
Supervisor
Richtr Radek
Opponent
Pauš Petr
Field of study
Počítačová grafika 2021Study program
InformatikaInstitutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce se věnuje tvorbě Unity aplikace simulátoru lezení ve virtuální realitě. V implementované aplikaci uživatelé lezou po virtuální lezecké stěně, která je umístěna na modelu obelisku před Fakultou architektury ČVUT v Praze. Cílem práce je poskytnout uživatelům jak realistický zážitek lezení s důrazem na interaktivní prvky, tak zajímavý zážitek díky procedurálnímu generování lezeckých cest o různé obtížnosti. Zvolený cíl byl vyřešen pomocí kombinace nástrojů a funkcionalit dostupných v herním enginu Unity s využitím XR Interaction Toolkitu, který byl upraven vlastní logikou pro implementaci lezecké mechaniky ve virtuální realitě. The thesis is focuses on developing a Unity application for a virtual reality climbing simulator. In implemented application users climb on a virtual climbing wall placed on a model of an obelisk in front of the Faculty of Architecture at CTU in Prague. The goal of the project is to provide users with both a realistic climbing experience with an emphasis on interactive elements and an engaging experience through procedurally generated climbing routes of varying difficulty. This objective was achieved through a combination of tools and functionalities available in the Unity game engine, utilizing the XR Interaction Toolkit, which was extended with custom logic to implement the climbing mechanic in virtual reality.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1873]