Vizualizace hierarchií obalových těles
Visualization of Bounding Volume Hierarchies
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Jan Vlček
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Čmolík Ladislav
Field of study
Počítačové hry a grafikaStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Hiearchie obalových těles (BVH) je datová struktura, která ukádá objekty 3D scény do stromové hiearchie. BVH se často používá při vykreslování scény pomocí ray tracing, protože umožňuje rychlé výpočty kolizí paprsků s objekty ve scéně. Bakalářská práce se zabývá s problematikou implementace webové stránky, která vizualizuje BVH ve 3D prostoru pomocí API WebGL 2.0. V práci jsou popsány důležité funkce, které jsou potřebné pro visualizaci BVH (průhlednost, klikání na objekty, rychlost vykreslování...). Výsledkem práce je funkční webová stránka, která dokáže načíst scnénu s BVH z textového souboru a vizualizovat ji s pomocí zmíněných funkcí. Bounding Volume Hiearchy (BVH) is a data structure that stores a 3D scene in a tree graph. It is frequently used when rendering the scene via ray tracing, as it allows for fast collision detection during raycasting. The project deals with the issues of implementing an interactive website that visualizes the BVH of a scene in 3D space using the WebGL 2.0 API. The work explains several key features important for visualizing BVH (transparency, object picking, performance...). The result of the project is a functional website that can load a scene and its BVH from a text file format and showcases the implemented features.
Collections
- Bakalářské práce - 13139 [458]