ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra inženýrské pedagogiky
  • Bakalářské práce - 32151
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • katedra inženýrské pedagogiky
  • Bakalářské práce - 32151
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emoční, vztahová a sexuální výchova na vybraných typech středních škol všeobecného charakteru

Emotional, relational and sexual Education at selected types of Secondary Schools of a general nature

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Anežka Beichlová
Vedoucí práce
Šírová Eva
Oponent práce
Emrová Lenka
Studijní program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Instituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studií
Obhájeno
2025-06-10



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Práce se zabývá zastoupením emoční, vztahové a sexuální výchovy (EVSV) v rámci školního vzdělávacího programu oboru 78-42-M/06 Kombinované lyceum na vybrané střední škole a oboru RVP G na vybraném gymnáziu. Cílem práce je zjistit, do jaké míry jsou jednotlivé složky této výchovy (emoční, vztahová a sexuální) obsaženy ve výuce a v jakých předmětech se s nimi žáci setkávají. Práce se opírá o analýzu kurikulárních dokumentů (ŠVP, tematických plánů vybraných vyučovacích předmětů) a porovnává zjištěná data s doporučeními odborné literatury a standardy navrženými například Světovou zdravotnickou organizací. Praktická část sestává ze dvou hlavních částí: prvním výsledkem je zhodnocení silných i slabých stránek současné emoční, vztahové a sexuální výuky na obou školách a návrh na její doplnění tak, aby odpovídala aktuálním potřebám žáků v oblasti emocionální gramotnosti, mezilidských vztahů a zdravé sexuality; druhým výsledkem je tematický plán předmětu EVSV konkrétně vytvořeného za účelem výuky této tematiky. V práci jsou použity metody kvalitativní, kvantitativní a komparativní analýzy, literární rešerše a SWOT analýzy.
 
The thesis focuses on the representation of emotional, relationship, and sexual education (ERSE) within the curriculum of the 78-42-M/06 Combined Lyceum programme at a selected upper secondary school and the general grammar school programme (RVP G) at a selected grammar school. The aim of the thesis is to determine to what extent the individual components of this education (emotional, relationship, and sexual) are included in the teaching process and in which subjects students/pupils encounter them. The research is based on an analysis of curricular documentation (curriculum, syllabi of selected subjects) and compares the findings with recommendations from academic literature and standards proposed, for example, by the World Health Organization. The practical part consists of two main outcomes: the first is an evaluation of the strengths and weaknesses of the current implementation of emotional, relationship, and sexual education (ERSE) at both schools and a proposal for its enhancement in order to meet the current needs of students/pupils in the areas of emotional literacy, interpersonal relationships, and healthy sexuality; the second is a subject syllabus specifically created for teaching ERSE as a standalone subject. Methods used in the thesis are qualitative, quantitative and comparative analysis, literary research and SWOT analysis.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/122900
Zobrazit/otevřít
PRILOHA (24.57Mb)
POSUDEK (242.9Kb)
POSUDEK (258.6Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 32151 [1304]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV