Expanze na zahraniční trh: výzvy a strategie pro růst české firmy
Expansion to the Foreign Market: Challenges and Strategies for the Growth of the Czech Company
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Šárka Mottlová
Supervisor
Sadílek Tomáš
Opponent
Skokanová Dagmar
Study program
Projektové řízení inovacíInstitutions assigning rank
institut manažerských studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá promyšlenými postupy s dlouhodobými záměry, které vedou k rozvoji a rozšíření působnosti vybrané české společnosti na německý trh. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje základní informace, formy vstupu na trh, včetně klíčových analýz potřebných ke stanovení ucelených opatření pro růst firmy. Praktická část se věnuje analýze současného stavu společnosti, průzkumu cílového zahraničního trhu konkrétně německého, a návrhu strategie pro úspěšnou expanzi na tento trh. Cílem práce je tedy prozkoumat výzvy a strategie spojené s expanzí české společnosti na zahraniční trh a navrhnout konkrétní kroky pro úspěšný vstup a růst na tomto trhu. This diploma thesis examines meticulously crafted procedures with long-term objectives, which lead to growth and an increased presence of a selected Czech company in the German market. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the basis, market entry methods, including the key analyses needed to determine comprehensive steps for the growth of the company. The practical part is dedicated to analyzing the current state of the company, researching a target foreign market specifically Germany, and a strategy proposal for a successful expansion to the market. The aim of this thesis is therefore to investigate the challenges and strategies associated with the expansion of a selected Czech company to the international market and propose specific measures to implement for a successful market entry and growth in this market.
Collections
- Diplomové práce - 32116 [913]