Kapacitní řešení integrace UAS pro vzdušný prostor
Airspace capacity solution in terms of UAS integration
Type of document
disertační prácedoctoral thesis
Author
Adam Kleczatský
Supervisor
Kraus Jakub
Opponent
Pecho Pavol
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
katedra letecké dopravyDefended
2024-10-29Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Integrace bezpilotních letadel do společného vzdušného prostoru je aktuálně jedním ze základních okruhů, které jsou v oblasti civilního letectví předmětem výzkumu a legislativní tvorby. Současná infrastruktura prakticky neumožňuje tato letadla bezpečně a udržitelně integrovat. Z těchto důvodů je zásadní identifikovat limity, které tuto integraci znemožňují. Toho lze docílit, mimo jiné, systémovým přístupem k modelování prostředí, jehož parametry, entity a datové toky jsou již dnes alespoň částečně známy nebo je jejich poznání základním předpokladem k vyřešení těchto limitací. Toho se, společně s kladeným významem na kapacitní kalkulaci pro vzdušný prostor pro provoz bezpilotních letadel, tato práce svým záměrem snaží docílit. The integration of unmanned aircraft into common airspace is currently one of the major areas that are the subject of research and legislative creation in the field of civil aviation. The current infrastructure practically does not allow these aircraft to be integrated safety and susatinably. For these reasons, it is essential to identify the limits that prevent this integration. This can be achieved, among other things, by a systemic approach to modelling the environment, whose parameters, entities, and data flows are already at least partially known today, or their knowledge is a basic prerequisite for solving these limitations. This, together with the importance placed on the capacity calculation for the airspace for the operation of unmanned aircraft, is what this work aims to achieve.
Collections
- Disertační práce - 16000 [100]