ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra geotechniky
  • Bakalářské práce - 11135
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta stavební
  • katedra geotechniky
  • Bakalářské práce - 11135
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ražené přeložky kanalizací při výstavbě pražského metra

Diversions of sewers carried out using mining methods in Prague metro

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Michal Lhotka
Vedoucí práce
Pruška Jan
Oponent práce
Svoboda Jiří
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavby
Studijní program
Stavební inženýrství
Instituce přidělující hodnost
katedra geotechniky
Obhájeno
2025-02-11



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na ražené přeložky kanalizací při výstavbě pražského metra. Jsou v ní obsaženy historické zmínky, ale primárně se věnuje současné výstavbě přeložek. Práce se dále věnuje i stručně třídám těžitelnosti a geomonitoringu. V závěrečné části práce jsou spočteny vnitřní síly a porovnány průběhy vnitřních sil na ostění štoly pomocí ručního výpočtu a v softwaru GEO5 MKP. Hlavním cílem této práce je přiblížení reality výstavby ražených přeložek kanalizací při výstavbě metra v Praze a porovnání předběžného výpočtu (zjednodušeného ručního) s výpočtem pomocí metody konečných prvků v softwaru GEO5.
 
The bachelor thesis focusses on the diversions of sewers carried out using mining methods during the construction of the Prague metro. It includes historical references, but primarily addresses the current construction of diversions. The thesis also briefly explores the classifications of feasibility (feasibility classes) and geomonitoring. In the final part of the thesis, internal forces are calculated and the distributions of internal forces on the tunnel lining are compared using manual calculation and the GEO5 FEM software. The main objective of this thesis is to provide an insight into the reality of constructing tunnelled sewer diversions during metro construction in Prague and to compare the preliminary calculation (simplified manual) with the calculation using the finite element method in the GEO5 software.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/121143
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (14.24Mb)
POSUDEK (135.6Kb)
POSUDEK (454.9Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 11135 [58]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV