Analýza skutečného působení bočního rázu na železničním mostě
The nosing forces analysis on the railway bridge
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Martin Rus
Supervisor
Ryjáček Pavel
Opponent
Stančík Vojtěch
Field of study
Konstrukce a dopravní stavbyStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíDefended
2025-02-11Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Obsahem této bakalářské práce je analýza skutečného působení bočního rázu na železničním mostě. Autor se zabývá analýzou měřených dat na železničním ocelovém mostě v Děčíně, jejich vyhodnocení a zpětné odvození skutečné velikosti působení bočního rázu od železniční dopravy. Součástí práce je tvorba zjednodušeného výpočetního modelu včetně jeho kalibrace, zjištění vlivu svislého a vodorovného namáhání na konstrukci a porovnání hodnoty bočního rázu z norem s odvozenou hodnotou. The subject of this bachelor thesis is an analysis of the actual effect of the nosing force on a railway bridge. The author deals with the analysis of the measured data on the railway steel bridge in Děčín, their evaluation and reverse derivation of the actual impact of nosing force from railway traffic. Part of the work is the creation of a simplified computational model, including its calibration, the determination of the effect of vertical and horizontal stress on the structure and the comparison of the nosing force value from the regulations vs the derived value.
Collections
- Bakalářské práce - 11134 [598]