ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • Disertační práce - 13000
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • Disertační práce - 13000
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prohledávání v hrách s nedokonalou informací mimo poker

Search in Imperfect-Information Games Beyond Poker

Typ dokumentu
disertační práce
doctoral thesis
Autor
Michal Šustr
Vedoucí práce
Lisý Viliam
Oponent práce
Balko Martin
Studijní obor
Informatika - Katedra počítačů
Studijní program
Informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra počítačů



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Teorie her analyzuje jak se mají agenti optimálně rozhodovat aby dosáhli svých zájmů.Byla využita k řešení složitých her, jako jsou šachy nebo poker.Tato práce se zaměřuje na dvouhráčové hry s nulovým součtem a nedokonalou informací, kde agenti musí činit své rozhodnutí za nejistoty o skutečném stavu světa.Zkoumáme prohledávací algoritmy jak pro offline, tak pro online hraní, a poskytujeme nové vhledy do jejich garancí.Kromě popisu stávajících metod zavádíme nové techniky, jako je meta-učení k urychlení nalezení ekvilibrií nebo Monte Carlo algoritmy kombinované s opakovaným řešením (MCCR) pro výpočet strategií online.Také navrhujeme přístup založený na částicových neuronových sítích pro zvládnutí exponenciálního růstu počtu stavů v hrách s nedokonalou informací.Tyto inovace mají za cíl učinit algoritmy pro řešení her škálovatelnějšími a lépe uplatnitelnými na složité reálné scenáře.
 
Game theory provides a framework for understanding optimal decision-making with self-interested agents.It has been used to solve complex games like Chess or Poker.This thesis focuses on two-player zero-sum games with imperfect information, where agents must make decisions under uncertainty.We investigate both offline and online game-playing algorithms and search methods, offering insights into their guarantees.In addition to charaterizing existing methods, we introduce new techniques, including a meta-learning framework to speed up finding equilibria and Monte Carlo Continual Resolving (MCCR) for online strategy computation.A particle-based neural network approach is also proposed to manage the exponential growth of belief states in imperfect-information games.These innovations aim to make game-solving algorithms more scalable and applicable to a wider range of complex, real-world scenarios
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/120933
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.854Mb)
Kolekce
  • Disertační práce - 13000 [748]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV