Virtuální realita, rozšířená realita a simulace ve výuce odborných předmětů a odborného výcviku
VR, AR and Simulation in Teaching Technical Subject
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Ondřej Šedivý
Supervisor
Vaněček David
Opponent
Kříž Jaroslav
Study program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuInstitutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Se stále se zvyšujícím zapojením výpočetní techniky do výuky, dochází v některých oborech k využití virtuální reality, rozšířené reality a simulací k výuce odborných předmětů a v odborném výcviku. Jedná se především o seznámení s pracovním prostředím, pracovními prostředky a posloupností pracovních činností. Cílem práce je určit některé didaktické procesy, ve kterých je možné tyto technologie využít. Porovnat je s dalšími didaktickými prostředky a metodami. Pokusit se definovat hranice využití ve výuce a přínos v některých vybraných činností z reálné praxe dotazováním zainteresovaných osob z řad pedagogů i vyučovaných osob. With the ever-increasing involvement of computer technology in teaching, virtual reality, augmented reality and simulations are being used in some fields to teach professional subjects and in professional training. It is primarily about getting to know the working environment, working tools and the sequence of work activities. The goal of the thesis is to determine some didactic processes in which these technologies can be used. Tu compare them with other didactic means and methods. Tu try to define the limits of use in teaching and the benefit in some selected activities from real practice by interviewing interested people from the ranks of pedagogues and taught persons.
Collections
- Bakalářské práce - 32151 [1278]