Expanze na zahraniční trh: výzvy a strategie pro růst české firmy
Expansion to the Foreign Market: Challenges and Strategies for the Growth of the Czech Company
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Nikola Zaoralová
Vedoucí práce
Sadílek Tomáš
Oponent práce
Svátek Michal
Studijní program
Projektové řízení inovacíInstituce přidělující hodnost
institut manažerských studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem diplomové práce bylo zhodnotit možnosti a strategie expanze zvolené české firmy na zahraniční trh. V teoretické části byly popsány důvody a motivace ke vstupu na zahraniční trh, rizika a příležitosti spojené s mezinárodním podnikáním, rozdíly v podnikatelském prostředí a strategie vstupu na zahraniční trh. V praktické části bylo analyzováno vnitřní prostředí zvolené společnosti prostřednictvím marketingového mixu 4C, rozšířeného marketingového mixu 7P a analýzy zákazníků. Scoring modelem byly porovnány státy Slovensko, Polsko a Německo v předem zvolených kritériích, přičemž nejlepší výsledky vykazovalo Polsko. Detailní analýza a porovnání prostřednictvím Metfesselovy alokace identifikovaly Krakov jako nejperspektivnější lokalitu. Následně byla analyzována konkurence a vytvořena SWOT analýza doplněná o IFE a EFE matice. Výsledkem práce bylo doporučeno vstoupit na krakovský trh formou franšízingu a byly navrženy marketingové strategie, které bude vhodné pro daný trh použít. Práce dále poskytuje rozpočet, harmonogram a praktická doporučení pro efektivní realizaci expanze do Krakova. The central objective of the present thesis was to evaluate the possibilities and strategies of expansion of the Czech company on the foreign market. The theoretical part of the thesis described the reasons and motivations for entering a foreign market, the risks and opportunities associated with international business, and the differences in the business environment. It also outlined strategies for entering a foreign market. In the practical part, the internal environment of the selected company was analysed through the 4C marketing mix, the 7P extended marketing mix, and customer analysis. The scoring model was used to compare Slovakia, Poland and Germany in pre-selected criteria, with Poland achieving the most optimal results. A detailed analysis and comparison through Metfessel allocation identified Kraków as the most promising location. Subsequently, a SWOT analysis was created and supplemented by IFE and EFE matrices. As a result, the thesis recommended to enter the Kraków market through franchising. Marketing strategies that would be appropriate for the market were also suggested. The thesis also provides practical recommendations, a budget and a timetable for the effective implementation of the expansion into Kraków.
Kolekce
- Diplomové práce - 32116 [905]