ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Bachelor Pedagogical Study
  • Bachelor Theses - 32151
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Výzvy AI v oblasti vzdělávání

Challenges of AI in Education

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Denisa Andrlíková
Supervisor
Vaněček David
Opponent
Dobrovská Dana
Study program
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Institutions assigning rank
institut pedagogických a psychologických studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zaměřuje na nové poznatky ze světa výukových strategii a inovativních trendů v odborném vzdělávání, kde hlavní komunikační a informační technologie přinesou nový trend ve vzdělávání. Právě zařazování těchto technologií by mělo přinést do vzdělávání ovlivňující myšlení, rozhodování a jednání žáků, které může vést k novým vědomostem a dovednostem. V budoucnosti bude kladen velký význam na komunikaci a vzájemnou spolupráci. Žáci by se měli připravovat již na školách, aby byli dostatečné kvalifikování, vzděláni a schopni uplatnit se v rychle se měnícím světě. Již dnes se dostává do vyučovacího procesu používání umělé inteligence a virtuální reality, kde se prostřednictvím simulace dokáže žák učit a chápat mnohem rychleji. VR dokáže žáka dostat do virtuálního, tzv. imaginárního světa, kde se žák dokáže pohybovat v trojrozměrném prostoru, a má přitom pocit reálného světa.
 
The bachelor thesis focuses on new insights from the world of teaching strategies and innovative trends in vocational education, where major communication and information technologies will bring a new trend in education. It is the incorporation of these technologies that should bring into education influencing students' thinking, decision making and actions that can lead to new knowledge and skills. In the future, great importance will be placed on communication and collaboration. Pupils should be prepared for this already in schools so that they are sufficiently skilled, educated and able to apply themselves in a rapidly changing world. The use of artificial intelligence and virtual reality is already making its way into the classroom, where pupils can learn and understand much faster through simulation. VR can put the pupil in a virtual, so-called imaginary world, where the pupil can move in a three-dimensional space while having a sense of the real world.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/120686
View/Open
PRILOHA (1008.Kb)
POSUDEK (237.7Kb)
POSUDEK (207.9Kb)
PLNY_TEXT (1.195Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32151 [1304]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV